וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז המשבר: רוב האג"ח של ממשלת ארה"ב נמצאות אצל אמריקאיים

סוכנויות הידיעות

9.8.2010 / 12:07

הנתח האמריקאי בשוק האג"ח הממשלתיות, ששוויו 8 טריליון דולר, עלה בחודש מאי ל-50.2%



משקיעים אמריקאים מחזיקים ביותר אג"ח ממשלתיות של ארה"ב ממשקיעים זרים - לראשונה מאז שהחל המשבר הפיננסי באוגוסט 2007.



קרנות נאמנות, בנקים ואנשים פרטיים הגדילו במאי את הנתח האמריקאי באג"ח הממשלתיות הסחירות, בשווי של 8.18 טריליון דולר, ל-50.2%, לפי נתוני משרד האוצר של ארה"ב. הפעם האחרונה שבה הנתח האמריקאי היה גדול כל כך, היתה בתחילת משבר הסאבפריים, כאשר יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הוריד את הריבית בפעם הראשונה בין פגישות מתוכננות של הבנק הפדרלי.



הביקוש לאג"ח ממשלתיות בקרב משקיעים מארה"ב עלה באחרונה, בעקבות הקיפאון בצריכה הפרטית ולאחר שביוני עלה שיעור החיסכון של האמריקאים ל-6.4% - הרמה הגבוהה ביותר זה שנה וחצי. העלייה בביקוש הורידה באופן חד את התשואות על האג"ח.



"האמריקאים צורכים פחות וחוסכים יותר", אמר ג'פרי קופרון, אנליסט שווקים ראשי בבייקר גרופ, המייעצת לבנקים מקומיים על השקעות בשווי 23 מיליארד דולר, לבלומברג. "זה גורם לעלייה בחסכונות ובפיקדונות, אשר מושקעים בסופו של דבר באג"ח ממשלתיות".



האחזקות האמריקאיות באג"ח ממשלתיות של ארה"ב הגיעו ל-50.2% במאי, לעומת שפל של 44.3% שנרשם באפריל 2008, אז הביקוש הזר לאג"ח ממשלתיות זינק, כאשר משקיעים מצאו מקלט באג"ח ממשלתיות של ארה"ב בעקבות התמוטטות בר סטרנס.



סין הגדילה את אחזקותיה באג"ח ממשלתיות של ארה"ב ב-4.3% במאי, ל-860.1 מיליארד דולר. יפן הגדילה את הנתח שלה ב-2.7% ל-786.7 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully