וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך יצור חדש וירידה בעלויות העבירו את נייר חדרה לרווח תפעולי של 5 מיליון שקל

טל לוי ויעל פטר

9.8.2010 / 12:57

שיפור בכושר היצור וייקור מחירים העלה ההכנסות ב-22%; תזרים המזומנים זינק ב-136% ל-36 מיליון שקל



חברת שבשליטת אי.די.בי מציגה הבוקר את הדו"חות לרבעון השני של 2010 ובהם שיפור בהכנסות, מעבר לרווח תפעולי ועלייה ברווח הנקי. הכנסותיה של נייר חדרה, העוסקת ביצור ומכירה של ניירות אריזה, פעילות מיחזור וצרכי משרד, עלו ברבעון השני ב-22% ל-249 מיליון שקל והחברה עברה לרווח תפעולי של 5 מיליון שקל - לעומת הפסד תפעולי של 4.6 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הנקי עלה ב-15% ל-18 מיליון שקל.



השיפור מתבטא לא רק ברווח החשבונאי אלא גם בכושר ייצור המזומנים של החברה שזינק ב-135% ל-36.4 מיליון שקל. בקופת החברה נמצאים 246 מיליון שקל - פי 9.5 לעומת סיכום 2009 וזאת לאחר שהחברה גייסה כסף באמצעות הנפקת אג"ח בהיקף של 180 מיליון שקל. בשנה הקרובה, אמורה נייר חדרה לפרוע חובות בהיקף של 232 מיליון שקל. איגרות החוב של החברה נסחרות בתשואות של פחות מ-5% המשקפים את אמון המשקיעים בכושר הפירעון שלה.

קבוצת נייר חדרה פועלת בחמישה מגזרים הקשורים כולם לתחום הנייר והקרטון. החברה מוכרת מוצרי ניירות וממחזרת נייר וקרטון ומוכרת צרכי משרד ללקוחותיה. מגזר המוכר לצרכנים הוא מכירת מוצרי נייר ביתיים כמו מוצרי הגיינה, חיתולים חד פעמיים ומוצרים משלימים למטבח. פעילות זו מבוצעת תחת המותג: חוגלה קימברלי. באמצעות חברת מונדי מוכרת נייר חדרה גם ניירות כתיבה והדפסה. מותגים מוכרים נוספים של החברה הם גם חיתולי האגיס ומותג ההגיינה הנשית קוטקס.



המהלך הגדול שביצעה החברה ברבעון השני (סוף חודש מאי) הוא הקמת מערך יצור חדש לניירות אריזה ("מכונה 8") שנכנס בחודש יוני לעבודה שוטפת והגדיל את הכנסות החברה בתחום זה ב-120%. נייר חדרה צופה כי המכונה תגדיל את תפוקות היצור בכ-70%. מהלך שני הוא הוזלה במחיר חומרי הגלם בשל ירידה בשער הדולר, הוזלת הגז הטבעי וירידה במחיר החשמל. ירידות אלה קוזזו בגלל העלייה במחיר המים ובמחיר הסיבים המשמשים את החברה.



מערך היצור החדש אחראי לעלייה במכירות שנבעה בעיקר מתחום האריזה ומשיווק צרכי משרד. העלייה בהכנסות נבעה הן מגידול כמותי במוצרים בישראל ובאירופה והן בשל ייקור המחירים לצרכן. העלייה בהכנסות לצד הירידה בעלות היצור, בין היתר בשל הפעלת המערך החדש, העלו את הרווח הגולמי ב-68% ל-39.5 מיליון שקל ואפשרו לחברה לעבור לרווח תפעולי חיובי.



נייר חדרה מציגה את חלקה ברווחי החברות המוחזקות (49.9%) ובהן מונדי חדרה, חוגלה קימברלי ו-kctr הטורקית. רווחים אלה עלו ב-3.5% ל-20.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully