וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקשחת תנאי המשכנתא - גם לצעירים"

צבי זרחיה

9.8.2010 / 16:00

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, שלח מכתב לח"כ שאמה ובו הוא מודיע כי הזוגות הצעירים לא יוחרגו מההנחיות החדשות ללקיחת משכנתא. שאמה: "אפעל באמצעות חקיקה"

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, שלח היום (שני) מכתב לח"כ שאמה ובו הוא מודיע כי זכאי משרד השיכון והזוגות הצעירים לא יוחרגו מההנחיות החדשות ללקיחת משכנתא של בנק ישראל.

ההנחיות החדשות של חזקיהו יגרמו לייקור המשכנתאות לציבור, חיזוק היציבות הפיננסית במשק ומניעת מצב בו הבנקים מעניקים אשראי נדיב ובלתי איכותי. ההוראה החדשה מחייבת את הבנקים להפריש עוד 0.75% משווי הבית כ"רכיב סיכון".

חזקיהו פירט כי נשקלו כמה אופציות לאפשר חריגות מההנחיה החדשה אך כולן נפסלו. "עליות המחירים החריגות וסביבת הריבית הנמוכה דוחפים את הציבור, לרבות את אוכלוסיית הזכאים, לרכוש דירות במחירים גבוהים תוך נטילת הלוואות בסכומים גבוהים ובשיעורי מימון גבוהים. במצב זה, התפתחויות כלכליות שונות, עלולות להביא לפגיעה ביכולתם לעמוד בהחזרי ההלוואות, לכן מובן שריסון העליות במחירי הדיור הינו כורח השעה, לטובת הציבור, ובכלל זה טובות ציבור הזוגות הצעירים וזכאי משרד השיכון", כתב חזקיהו.

חזקיהו מסביר במכתבו כי "הרזרבה (על שיעורי מימון העולים על 60% משווי הנכס) נקבעה כך שהשפעתה על עליית הריבית ועל אלמנטים אחרים, תהיה מדודה ומוגבלת ותעודד קבלת החלטות זהירה הן על ידי הציבור והן על ידי המערכת הבנקאית. פעלנו במסגרת הכלים שברשותנו, אשר מעצם טבעם מוגבלים ואינם יכולים לתת מענה למכלול הבעיות בשוק הדיור".

ח"כ שאמה הגיב: "ההחלטה נכונה בכיוון ובעוצמה, אך היא גורמת עול ועוול מיותר לאוכלוסיות החלשות כגון זכאי משרד השיכון. את זאת ניתן למנוע שכן לא זו הקבוצה שמנפחת את מחירי הדיור. אפעל באמצעות חקיקה על מנת להקל על אוכלוסיות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully