וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט העלה התשלום על אשרות עבודה כדי לגייס 600 מיליון דולר לאבטחת הגבול עם מקסיקו

סוכנויות הידיעות

9.8.2010 / 15:59

העלאת התשלומים הובילה לחששות בקרב חברות בינלאומיות שמעסיקות בארה"ב עובדים באמצעות האשרות



הסנאט האמריקאי אישר בסוף השבוע העלאה בתשלום שגובה ארה"ב עבור אשרות עבודה, במטרה לממן חבילת חירום בסך 600 מיליון דולר לשיפור האבטחה בגבול ארה"ב-מקסיקו. העלאת התשלומים הובילה לחששות בקרב חברות בינלאומיות, כמו אינפוסיס ההודית, שמעסיקות בארה"ב עובדים באמצעות האשרות.



העלאת התשלום על אשרות עבודה מסוג h1-b ו-l-1, נועדה לממן 1,000 שומרים ומזל"טים נוספים שיסיירו לאורך הגבול. לפי חברת הברוקראז' clsa, העלות הממוצעת כיום לקבלת אשרת עבודה מסוג h1-b או l-1 היא 2,000 דולר. לפי ההצעה שאושרה בסנאט, התשלום על קבלת אשרות עבודה יעלה ב-2,500-2,000 דולר נוספים.



היוזמה בסנאט עוררה זעם בקרב חברות רבות, במיוחד חברות it בהודו כמו אינפוסיס. סום מיטאל, נשיא חברת התאחדות ה-it ההודית נאסקום, אמר כי החברות ההודיות ייאלצו לשלם 250-200 מיליון דולר נוספים על משאבי אנוש בעקבות המהלך. "הכפלת התשלום על אשרות עבודה תוריד את שולי הרווח של החברות ב-0.4%-0.6%", מסרה clsa.



חברות בינלאומיות כמו מיקרוסופט וגוגל מעסיקות גם הם זרים רבים הזקוקים לאשרות עבודה, אולם אלו מהווים חלק קטן בלבד מכוח העבודה שלהן. החקיקה, שהובאה להצבעה על ידי הסנאטורים הדמוקרטים צ'רלס שומר וקלייר מקסקיל, הועברה פה אחד בהצבעה בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully