וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מועמדים לתפקיד מנכ"ל אגרקסקו - הליך המיון צפוי להסתיים בראשית החודש הבא

עמירם כהן

9.8.2010 / 16:40

המנכ"ל החדש יתמודד עם חובות כבדים שצברה החברה במשבר הכלכלי בשנים 2009-2008



עשרות מועמדים הגישו את מועמדותם לתפקיד מנכ"ל אגרקסקו, חברת היצוא החקלאי הגדולה בישראל. הליך המיון שכבר החל, מלווה בידי רשות החברות הממשלתית (אגרקסקו היא חברה "מעורבת") והיועץ המשפטי של אגרקסקו. את הליך המיון וראיון המועמדים מבצעים חברי ועדת איתור המונה 4 חברים, שנבחרה לכך בידי דירקטוריון החברה. יו"ר ועדת האיתור הוא יו"ר החברה, יובל אורן. את ההיבטים המשפטיים הכרוכים בהליך המיון מלווה משרד עוה"ד נשיץ ברנדיס.



חברת היצוא החקלאי אגרקסקו, שהוקמה ב-1956 מוגדרת "חברה מעורבת" (ממשלה 50%, תנובה 25% ומועצות הייצור החקלאיות 25%). מניות השליטה שבידי מועצת הייצור מוחזקות בידי מועצת הצמחים ומועצת הלול. המנכ"ל החדש ייאלץ להתמודד עם חובות כבדים שצברה החברה במשבר הכלכלי בשנים 2009-2008.



הממשלה ותנובה קיבלו את השליטה בחברה מתוקף הנסיבות ההיסטוריות של מבנה החקלאות בישראל בראשית הקמת המדינה. ההון העצמי שהושקע בחברה נוצר בעיקרו מהיטלים ששילמו החקלאים לחברה, ששנים רבות היתה בעלת מונופול מוחלט על היצוא החקלאי של ישראל.



כיום היא חברה תחרותית המתמודדת בשוק תחרותי מול עשרות חברות יצוא פרטיות, המנסות לנגוס מחלקה ביצוא. מחזור הפעילות של אגרקסקו מסתכם בשנים האחרונות בכ-600 מיליון יורו - 50% מהיצוא החקלאי הכולל של ישראל. החברה מפעילה שתי אוניות קירור חדישות, שאיפשרו לה להסב את מרבית היצוא החקלאי שלה מהטסה אווירית לתובלה ימית זולה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully