וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הטלפון באינטרנט סקייפ תגייס 100 מיליון דולר בנאסד"ק

סוכנויות הידיעות

9.8.2010 / 17:17

חתמי ההנפקה יהיו גולדמן סאקס, ג'י.פי מורגן ומורגן סטנלי, לפי תשקיף ראשוני לקראת ההנפקה



חברת הטלפון באינטרנט סקייפ הגישה היום לרשות ני"ע בארה"ב (sec) תשקיף ראשוני לקראת הנפקה ראשונה לציבור (ipo) בבורסת נאסד"ק, במסגרתה תגייס החברה עד 100 מיליון דולר.



סקייפ, שירות שיחות הטלפון הבינלאומיות הגדול בעולם, מסרה כי גולדמן סאקס, ג'י.פי. מורגן ומורגן סטנלי יהיו החתמים המובילים של ההנפקה. עוד עולה מהתשקיף כי נכון לסוף יוני היו לסקייפ 560 מיליון משתמשים רשומים, זינוק של 41% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. רווחי סקייפ נפלו ב-42% במחצית הראשונה של 2010 ל-13.1 מיליון דולר עקב תשלומי ריבית הקשורים למכירת החברה על ידי אי-ביי. הכנסות סקייפ באותה התקופה צמחו ב-25% לעומת המחצית הראשונה של שנת 2009, ל-406 מיליון דולר.



ענקית המסחר המקוון אי-ביי מכרה בשנה שעברה נתח של 70% ממניות סקייפ תמורת כשני מיליארד דולר לקבוצת משקיעים הכוללת בין השאר את חברות ההשקעה הפרטית סילבר לייק ואנדרסון הורביץ. המכירה בוצעה במסגרת הסכם פשרה בין אי-ביי למייסדי סקייפ ניקלס זנסטרום ויאנוס פריס, אשר נגע למחלוקת על הבעלות על כמה מטכנולוגיות סקייפ. במסגרת ההסדר קיבלו המייסדים נתח של 14% ממניות החברה, מתוך אלו שמכרה אי-ביי, אשר בידיה נותרו 30% ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully