וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופטימיות בארה"ב בדרך לקיצה? "נתוני מקרו מאכזבים בחודשים הקרובים ישנו את המגמה"

ואדים סבידרסקי

9.8.2010 / 18:43

בית ההשקעות רמקו: "בשורה התחתונה, כלכלת ארה"ב ממשיכה להציג האטה בצמיחה תוך גידול באבטלה"



שווקי המניות בארה"ב הציגו בחודש יולי תמונה אופטימית המשתקפת מעיני המשקיעים כאשר בורסת ניו יורק רשמה עליות בשלושת המדדים הגדולים של קרוב ל-8%. העליות המרשימות בשווקים מגיעות על רקע פרסום אינדיקטורים כלכליים המבטאים מציאות פסימית יותר. עד כמה הנתונים המאקרו כלכליים מהותיים למשקיעים, ומהיכן מגיעה האופטימיות מעבר לים? יניב רחימי מבית השקעות רמקו סבור כי במידה והנתונים שיתפרסמו בחודשים הקרובים ימשיכו להיות מתחת לתחזיות האנליסטים, השוק לא יוכל להגיב באותה צורה וצפוי שינוי מגמה תוך מעבר לירידות.



על אף הנתונים שהתפרסמו לאחרונה, שרובם היו מתחת לציפיות האנליסטים ומשקפים האטה בצמיחה בארה"ב, המשקיעים גילו אופטימיות. בעקבות סביבת הריבית הנמוכה, התמתנות הפאניקה בשווקים והדו"חות הטובים, המשקיעים צופים, ככל הנראה, לראות נתונים טובים יותר בחודשים הקרובים אשר ישפיעו על הצמיחה. אולם, בשורה התחתונה, כלכלת ארה"ב ממשיכה להציג האטה בצמיחה תוך גידול באבטלה - עובדה שתתמוך בהותרת הריבית ברמה הנמוכה בזמן הקרוב, מציין רחימי.



לפי מדגם אשר נערך בבית ההשקעות עלה כי 7 מתוך 10 אינדיקטורים שהתפרסמו בחודש יולי היו מתחת לציפיות האנליסטים כאשר רובם אף מציגים האטה ביחס לחודש הקודם. בין היתר, נמשכת האטה בענף הנדל"ן, על רקע צמצומי הסובסידיות. במגזר הייצור בארה"ב מסתמנת האטה בצמיחה בייצור. מדוח התעסוקה ניתן לראות המשך גידול באבטלה וכן גידול במספר דורשי דמי אבטלה חדשים.



מדד אמון הצרכנים היה מתחת לציפיות ובמגמת ירידה על רקע חששות ליכולת התאוששות כלכלת ארה"ב וכן על רקע עלייה בשיעורי האבטלה. מדד האינדיקטורים עמד בציפיות וירד ב 0.2% ובזאת מצביע גם כן על האטה בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם.



אם כך, מהיכן נובעת האופטימיות? ברמקו מעריכים כי, על אף חשיבותם של המדדים כמסמני מגמה בשוק, מסתמן כי בשוק מעניקים חשיבות גם לנתונים נוספים המדרבנים את המשקיעים להזרים עוד פקודת "קניה". כך ניתן לראות כי הפאניקה בשווקים ירדה ומדד הפחד שהיה בשיאו בתקופה האחרונה התמתן לכיוון 23.5 ונמצא בטווח התחתון של שוק יורד. בנוסף, עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה כאשר כ-80% מהחברות הכו את התחזיות עד כה והצליחו לנטרל את הסנטימנט השלילי בשווקים. גם תוצאות חיוביות במבחני העמידות לבנקים באירופה הרגיעו את המשקיעים, לאחר שהתוצאות הציגו כי רק 7 מתוך 91 בנקים ב-20 מדינות האיחוד האירופאי אינם מוכנים בפני המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully