וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופרט מרדוק מודה בכשלון: ניוז קורפ יוצאת משוק הטלוויזיה של סין

סוכנויות הידיעות

9.8.2010 / 19:15

החברה מוכרת את שלושת ערוצי הטלוויזיה במדינה לקרן השקעות שבשליטת ממשלת סין



ענקית המדיה שבשליטת המיליארדר רופרט מרדוק הודיעה היום כי הסכימה למכור את גרעין השליטה בחברת סטאר צ'יינה טי.וי, המרכזת את כל עסקי הטלוויזיה של החברה בסין, לקרן ההשקעה הפרטית הסינית צ'יינה מידה קפיטל (cmc), הנמצאת בשליטת ממשלת סין.



התנאים הכספיים של העסקה לא נמסרו. נכסי סטאר צ'יינה טי.וי כוללים את שלושה ערוצי טלוויזיה - xing kong ,xing kong international ו-channel mainland china - וכן את ארכיון הסרטים הסיניים fortune star.



ניוז קורפ וענקיות מדיה מערביות אחרות דוגמת טיים וורנר ו-ויאקום תלו תקוות גדולות בשוק הסיני, כאשר השיקו ערוצי טלוויזיה מקומיים בשלהי שנות ה-90. עם זאת, הערוצים איכזבו ברובם בשל הגבלות של ממשלת סין על הפצת הערוצים במדינה.



ניוז קורפ החליטה לצאת משוק הטלוויזיה הסיני לאחר שההגבלות הממשלתיות על הפצה והיעדר הגנה מספקת בתחום הקניין הרוחני פגעו ביכולת עסקיה בסין לרשום רווחים. בשיחת ועידה שנערכה בספטמבר 2009, אמר יו"ר ומנכ"ל ניוז קורפ, רופרט מרדוק, כי "השינויים בתחום הרגולציה בסין, בכל הקשור למגזר המדיה, צפויים להיות מאוד איטיים". כעבור חודש, בנאום שנשא בבייג'ינג, אמר מרדוק כי סין צריכה להדק את הפיקוח על זכויות קניין רוחני, על מנת לאפשר התרחבות של מגזר המדיה במדינה, וקרא לממשלת סין להגביר את התחרות במגזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully