וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגרואין: "לא אשקיע בישראל עד שאבחן את ההצלחה של מגדל מאייר"

שלומית צור

9.8.2010 / 20:42

בעל השליטה בברגרואין הולדינגס מותח ביקורת על ההתנהלות בישראל: "נדהמתי לראות כמה מחסומים יש בישראל וכיצד הכל זז לאט", ומאמין כי לשוק בתל אביב יש עוד לאן לצמוח



ניקולס ברגרואין, 47, בעל השליטה בחברת ברגרואין הולדינגס, הגיע השבוע לראשונה למשרדים החדשים של חברתו בקומה 27 במגדל עזריאלי בתל אביב. זאת לאחר שהחברה העתיקה את מעונה מבית העמודים בנחלת בנימין עם מכירת הבניין לחברת י.ח דמרי ובחרה להתמקם במגדל. ברגרואין שואל את שותפו, יגאל צמח, המנהל את החברה בישראל, מהיכן הכיסאות המעניינים שרכש למשרדים החדשים וצמח מבקש את סליחתנו ועורך לו סיור במשרדים.







ב-2006, נכנס ברגרואין לשוק הנדל"ן הישראלי, לאחר שרכש קרקע ברוטשילד פינת אלנבי בתל אביב תמורת 32 מיליון דולר. נראה כי לא היה מדובר בעסקה חד פעמית: ב-2007 רכש ברגרואין מהיזמית רות שפייזר מתחם בן שבעה בניינים בנחלת בנימין תמורת 140 מיליון שקל, אך כמה עוד נמשיך לראות אותו בשוק הנדל"ן הישראלי? זה לא בטוח. מאז העסקה ב-2007, ברגרואין לא רכש נכסים בישראל ובמארס 2010 מכר ברגרואין לחברת י.ח. דמרי את שבעת הבניינים בנחלת בנימין.



כאשר אתה מביט כיום על שתי העסקות המשמעותיות שביצעת בישראל - רכישת המגרש ברחוב רוטשילד ב-2006 ורכישת מתחם שבעת הבניינים בנחלת בנימין ב-2007, כיצד אתה רואה היום את ההשקעות שלך בישראל?



"אני עדיין חושב ששני הפרויקטים האלה ישנו את האקלים בתל אביב. אם זה מגדל רוטשילד שיביא את בשורת היוקרה לעיר, ואם הבניינים בנחלת בנימין שיהוו לבסוף שכונה של ממש. נדהמתי לראות כמה מחסומים יש בישראל וכיצד הכל זז לאט ולכן החלטתי לצאת מהפרויקט בנחלת בנימין. אמרתי לעצמי שאם לקדם פרויקט בישראל מלווה בכאב ראש גדול, אני מעדיף שכאב הראש שלי יהיה כרוך בפרויקט יוקרה כמו ברוטשילד. אני מוכן לסבול כאב ראש למען פרויקט שיכניס איכות לתל אביב ואין לי ספק שיהווה מודל לפרויקטים אחרים בעיר".



אתה לא מרגיש פיספוס לגבי הפרויקט בנחלת בנימין?



"בהחלט כן. ואין לי ספק שזה יהיה פרויקט מצליח, אך פשוט לא יכולתי להשלים עם העיכובים והמחסומים. אולי זה בגלל שאני עצלן".



האם אתה מתכוון להשקיע בפרויקטים נוספים בישראל?



"אני לא פוסל אפשרות להשקיע בפרויקטים נוספים בישראל, במיוחד בתל אביב. אני מוצא בה עיר מיוחדת כמו ניו יורק, אבל אני לא אכנס לשום עסקה עד שנשלים את בניית מגדל רוטשילד מאייר ומכירת הדירות בו ונדע בדיוק מהי מידת ההצלחה שלו".



לפני שנה, מכר ברגרואין מחצית מהחברה לקבוצת חג'ג', שבבעלות האחים יצחק ועידו חג'ג'. "זה היה צעד נכון להכניס שותפים מהשוק המקומי שאליו אני מכוון", הסביר ברגרואין.



עד כה מכרתם 48% מהדירות במגדל. האם לא צפית למכירה יותר מהירה של הפרויקט?



"לא. אני לא ממהר לשום מקום ואין לי ספק שכשהבנייה תתפוס תאוצה, ואנשים יראו את התקדמות המגדל, גם המכירה תתפוס תאוצה".



האם היה נכון לבנות דווקא פרויקט יוקרה בתקופה כזאת בתל אביב?



"אני סבור שכן. שוק דירות היוקרה במרכז תל אביב נמצא בחיתולים. רק עכשיו אנחנו מתחילים לראות ניצנים של פרויקטים יוקרתיים נבנים בעיר עצמה. לשוק שנמצא בתחילת הצמיחה שלו יש עוד הרבה לאן להגיע. שיגאל הראה לי לראשונה את המגרש ב 2005, המקום נראה די שומם, אבל שנינו הבנו שמדובר בפוטנציאל גדול ואני אמרתי לו מיד שכדאי ללכת על זה. ידעתי שרוטשילד היא שדרה שתצמח אבל לא העלתי על דעתי שזה יקרה כל כך מהר".



מבין 48% הדירות שנרכשו במגדל, כמה מהם תושבי חוץ וכמה ישראלים?



"בערך חצי חצי, ואני מאמין שהנתון הזה ישתנה. גם במרכז ניו יורק, הראשונים שקנו דירות היו מחוץ לניו יורק. ומי קונה עכשיו? רק ניו יורקים. אני בטוח שזה מה שיקרה גם בתל אביב".



אתה משווה הרבה את תל אביב לניו יורק ומציין שאתה כל כך אוהב את העיר. לא עוברת לך בראש המחשבה להתגורר בתל אביב?



"לא, אבל למעשה אני לא מעוניין לגור בשום מקום בעולם ונודד בין בתי מלון בעולם, אז זה לא אישי נגד תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully