וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדי מאק ביקשה סיוע נוסף מהממשל בארה"ב בסך 1.8 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

9.8.2010 / 22:23

ענקית המשכנתאות המולאמת רשמה ברבעון השני הפסד של שישה מיליארד דולר



ענקית המשכנתאות האמריקאית המולאמת פרדי מאק הודיעה כי תבקש סיוע נוסף בסך 1.8 מיליארד דולר מהממשל בארה"ב, לאחר שרשמה הפסד של 6 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה.



פרדי רשמה ברבעון הפסד נקי של 4.7 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של כ-300 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. לאחר תשלומי דיווידנד בסך 1.3 מיליארד דולר שהחברה נדרשה להעביר למשרד האוצר האמריקאי בתמורה לסיוע שקיבלה בעבר, רשמה פרדי הפסד רבעוני כולל של שישה מיליארד דולר.



החברה מסרה כי תבקש מהממשל סיוע נוסף בסך 1.8 מיליארד דולר. במקרה שהבקשה תאושר, יגיע סך הסיוע שקיבלה פרדי מאק מהממשל ליותר מ-64 מיליארד דולר.



בשנת 2008, בשיאו של המשבר הפיננסי, הלאים הממשל בארה"ב את פאני מיי ופרדי מאק בניסיון למנוע תסריט בו קריסתן תגרום הפסדי עתק לבנקים, קרנות ומשקיעים זרים שרכשו אג"ח של שתי החברות מתוך הנחה שהממשל האמריקאי ערב להן.



משרד התקציבים של הקונגרס (cbo) העריך לפני כחודשיים כי הלאמת פאני מיי ופרדי מאק על ידי הממשל האמריקאי בשיאו של המשבר הפיננסי עלולה לעלות למשלמי המסים בארה"ב עד טריליון דולר.



נכון לסוף חודש יוני, הגיע היקף ההפסדים שרשמו שתי החברות הקשורים לשוק הדיור לסכום של כ-145 מיליארד דולר. עם זאת, משרד התקציבים של הקונגרס העריך כי ההפסדים עלולים להתרחב ל-400 מיליארד דולר, וכי במקרה שמחירי הבתים בארה"ב ימשיכו לצנוח, עלולה העלות הכוללת עבור משלמי המסים להגיע לטריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully