וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתחי האפליקציות בישראל עדיין לא עברו לאייפד

גיא גרימלנד

10.8.2010 / 6:51



>> שוק פיתוח אפליקציות לאייפד בישראל עדיין נמצא בחיתוליו. עם זאת, ההשקה המתוכננת של המכשיר בישראל בעוד כחודש והמשך זרימת המכשירים מחו"ל, צפויים להגביר את היקף העיסוק של חברות רבות המנסות לפתח אפליקציות חדשות גם לאייפד ולא רק לאייפון. מספר מפתחי האפליקציות לאייפון ולאייפד בישראל כיום הוא כמה מאות.

בקהילת המפתחים לאייפון ואייפד בישראל, iloop, יש כיום כ-600 מפתחים. רובם מפתחים עצמאים - מתכנתים שמפתחים אפליקציות בתום העבודה. מעטים מהם הפכו את תחום פיתוח אפליקציות למשרה מלאה עיקרית. חלקם מתאגדים במסגרת חברות קטנות של שניים-שלושה מפתחים.



לעתים נדמה שלא קל לאתרם. לכן עתידים ב-iloop להעלות בקרוב מדריך טלפונים של המפתחים הישראלים. הרשימה תאפשר גם למי שלא חברים ב-iloop להירשם. כך ארגונים יוכלו להגיע למפתחי האפליקציות ישירות.



יש גם כמה בתי תוכנה גדולים יותר שמתמחים בפיתוח אפליקציות לאייפון ואייפד. כך למשל יוניסל, תפוז סלולר, אפליקאט (applicat) ונובומיינד. בדיקת themarker מגלה כי בשלב זה כמעט שאין ארגונים וחברות שפנו למפתחים ישראלים כדי שיפתחו עבורם אפליקציות לאייפד. זאת בניגוד לאייפון, אליו מפתחים ארגונים מתחומים שונים, ובהם אתרי מדיה, בנקים, חברות ביטוח ואתרי מסחר מקוון.



מאחר שיש מעט מאוד גופים מקומיים שמבקשים לפתח אפליקציות לאייפד, עובדים בינתיים המפתחים הישראלים עם לקוחות בחו"ל. חלקם פועלים כפרילנסים שמעלים אפליקציות לחנות של אפל. כמו למשל עומר שור, שייסד את mobile pond, שפיתחה אפליקצייה לעיבוד תמונות לצלמים בשם photogene. למוצר יש גרסה ייעודית לאייפד, מיליוני הורדות לאייפון ולאייפד ודירוג גבוה ברייטינג.



מפתחים אחרים שייכים לסטארט-אפים שמנצלים את האייפד כזרוע שיווקית נוספת. כך למשל הסטארט-אפ הישראלי page once, שפיתח מוצר לניהול יעיל של חשבונות בנק, תשלומים והוצאות. לחברה יש יותר ממיליון הורדות לאייפון והאייפד, ויותר מ-2.5 מיליון הורדות באופן כללי לטלפונים חכמים.



מפתחים נוספים הם פרילנסרים שעובדים למען לקוחות שמגיעים אליהם עם בקשות ספציפיות. גיא שביב, מבכירי המתכנתים בישראל וחבר בהנהלת iloop, פיתח כבר שתי אפליקציות לאייפד. הראשונה - מגזין דיגיטלי בתחום עיצוב בתים ועיצוב פנים עבור מגזין אמריקאי. האפליקצייה השנייה שפיתח נקראת beat vibe for ipad, והיא מאפשרת יצירת מקצבים של תופים.



האם ארגונים וחברות שמעוניינים לפתח אפליקציה ייעודית לאייפד יכולים להסתפק באפליקציה שכבר פיתחו לאייפון וכעת לשדרג אותה? התשובה היא לא. האייפון הוא מכשיר סלולר עם צג מוגבל בגודלו. לכן פיתוחים רבים לאייפון התאפיינו בממשק שניצל את המסך הקטן באמצעות ניווט חכם. אך באייפד, בגלל גודל המסך, תפישת עיצוב הממשק שונה. לכן מפתחים מנסים להציג את כל רבדי האפליקציה במסך אחד. שדרוג של אפליקציה קיימת של אייפון לאייפד לא יהיה אפקטיבי.



לכן רוב האפליקציות שמפותחות כיום לאייפד מפותחות מאפס ואינן שדרוג של אפליקציה קיימת לאייפון. מה גם שהמשתמשים מצפים שבאייפד האפליקציות יספקו חוויית משתמש חזקה הרבה יותר. זו גם הסיבה שיש צורך שבכל פיתוח אפליקציה לאייפד יהיה מעורב גם מעצב גרפי - יש מעט מאוד מפתחים בעלי יכולות עיצוב בנוסף לתכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully