וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצוע יקר או מכשיר אינטרנט שימושי

מאת גוני נוי

10.8.2010 / 6:51

כחודש לפני ההשקה הרשמית של האייפד בישראל, TheMarker מגיש את המדריך המלא: מה יהיו מחיריו באיי-דיגיטל? זולים ב-35% מהום סנטר ובאג - ויקרים ב-10% מארה"ב ? היכן ניתן להשיג אייפד ב-1,200 שקל? ביד2, משומש בן כמה שבועות ? ומה תעשו במקרה שהמכשיר שרכשתם ביבוא אישי



>> בעוד כחודש יושק בישראל רשמית האייפד - מחשב הטאבלט של אפל, המכשיר שעורר לא מעט הדים בעולם וגם בישראל. ממידע שהגיע לידי themarker עולה כי המחירים שבהם תמכור את המכשירים איי- דיגיטל, יבואנית אפל לישראל, יהיו נמוכים בכ-35% ממחיריהם ברשתות באג והום סנטר, אך גבוהים בכ-10%-15% ממחירם בארה"ב - בדומה למחירים באירופה.



מחיר דגם האייפד הבסיסי ביותר, המאפשר גלישה באינטרנט אלחוטי (לא סלולרי) עם נפח זיכרון של 16gb, בחנויות איי-דיגיטל יהיה כ-2,485 שקל - מחיר הנמוך בכ-35% מהמחיר המוצע בבאג, 3,799 שקל. באיי-דיגיטל נערכים לתחילת שיווק המכשירים כבר לקראת סוף ספטמבר-תחילת אוקטובר.

רק בראשית יוני - חודשיים לאחר ההשקה העולמית - הסתיים בישראל הדיון על האיסור שהטיל משרד התקשורת על יבוא המכשיר. אז גם החלו שלוש חברות הסלולר למכור כרטיסי מיקרו-סים וחבילות גלישה לבעלי אייפד סלולרי. בשבוע שעבר החלו לראשונה שתי רשתות, באג והום סנטר, לשווק את המכשירים הבסיסיים בחנויותיהן. המהלך האחרון עורר תגובה נזעמת מצד איי-דיגיטל, שדאגה לכוון את החצים לבעיית האחריות על תיקוני המכשיר, והעלתה את האייפד בחזרה לסדר היום.



מחברת איי-דיגיטל נמסר: "האייפד יגיע לישראל בשבועות הקרובים והמחירים יהיו אטרקטיביים ותחרותיים ביותר לצרכן".



ואולם מגמת היבוא המקביל החלה כבר בתחילת מאי, כשמשרד התקשורת התיר יבוא של מספר בלתי מוגבל של מכשירי אייפד למטרות מסחריות, ובכך ביטל את קביעתו לאפשר יבוא מכשיר אחד בלבד לכל אדם.



קשה לקבוע בשלב זה עד כמה התאקלם הטאבלט בשוק הישראלי. אלי פרצר, מאתר iphone.co.il, מעריך כי כיום יש בישראל כ-4,000 אייפדים, בעוד שהערכות של גופי המדיה הגדולים בישראל מדברות על 1,500-2,000 מכשירים בלבד - מתוכם כמה מאות של דור 3.



כך או כך, דבר אחד ברור: פריצת האייפד לישראל עוד לפנינו. רק שלשום למשל, הודיעה חברת ההיי-טק קלא טנכור כי מתנת החג שלה ל-300 עובדי החברה בראש השנה תהיה אייפד. "ישראלים לא מפסיקים להזמין מכשירי אייפד והדרישה נמשכת", מספרת אילנה ברש, מנהלת השיווק של אתר המשלוחים ezbuyus. "שלחנו כבר מאות מכשירים לישראל והביקוש רק גובר".



הבדלים של אלפי שקלים



לצד הקנייה באיי-דיגיטל, בבאג או בהום סנטר, יכול הצרכן הישראלי לרכוש מכשיר חדש או משומש ממוכר פרטי, להשתמש בשירותי משלוחים המספקים כתובת בארה"ב ומעבירים ממנה את המשלוח לישראל, להזמינו באתרי קניות מקוונים דוגמת איביי או לרכוש אותו ממוכרים מקומיים העוסקים ביבוא מקביל.



רכישת המכשיר בארה"ב והבאתו לישראל באופן עצמאי היא הפתרון הזול ביותר, אך מה יעשה מי שאינו מתכנן גיחה לחו"ל בתקופה הקרובה? פערי המחירים בין המוכרים מגיעים לאלפי שקלים, כמו גם זמן אספקת המוצר לבית הלקוח.



חשובה לא פחות היא סוגיית האחריות. תלונות צרכנים בארה"ב לפיהן האייפד מתחמם בצורה קיצונית בעת שימוש בשמש היו רק תזכורת לחשיבות אחריות היצרן במוצרים מסוג זה. גם כאן, בדומה לפערי המחירים, ניתן להבחין בהבדלים משמעותיים בין החברות.



בשונה מהאייפון, האחריות על האייפד היא מקומית. מכשיר יטופל בחנות של אפל רק במדינה שבה נרכש, כך שגם כשיחל שיווקו הרשמי של הטאבלט בישראל, לקוחות שרכשו אייפד בניו יורק, למשל, לא יוכלו לקבל כאן שירותים. באג והום סנטר מציעות שתיהן אחריות לשנה למכשיר, כשבאג מתחייבת לספק שירותים ותמיכה ואילו לקוחות הום סנטר יקבלו אחריות מטעם היבואן שממנו נרכשים המכשירים, חברת שיא.קום.



כל רכישה של מכשיר בחו"ל - בין אם דרך אתר המכירות איביי ובין אם דרך אתרי משלוחים - תאלץ את הלקוח לשלוח את המכשיר למדינה שבה נרכש במידה שיידרשו תיקונים, על חשבונו. אתר המשלוחים ezbuyus מציין, למשל, כי החברה מסייעת ללקוחות בתהליך התיקון מול אפל בארה"ב (המשלוח לשם נותר על חשבון הלקוח). עלות משלוח מכשיר לחו"ל לצורך תיקון, באמצעות דואר ישראל, היא 50-94.70 שקל - בהתאם לסוג המשלוח.



אייפד ב-1,200 שקל



בלוחות המקוונים ניתן למצוא כיום מאות פרסומים של בעלי אייפד שמציעים למכירה מגוון דגמים של הגאדג'ט במחירים שונים. בחודש האחרון התרבו המודעות ביד2 וניתן למצוא בו יותר מ-300 פרסומים של גולשים המציעים למכירה אייפד חדש או משומש. המחירים נעים מ-1,200 שקל למכשיר משומש אשר "נמכר בשל חוסר שימוש", ועד לכ-5,000 שקל למכשיר חדש מדגם יקר יותר.



שירותי המשלוחים המספקים כתובת בארה"ב ומעבירים ממנה את המשלוח לישראל מהווים גם כן פתרון נוח. במקרה כזה מיתוסף למחיר המכשיר מס רכישה סטנדרטי של 8.7%, 16% מע"מ ותשלום המשלוח. בשיטה זו תעלה רכישת דגם ה-fi-wi עם זיכרון בנפח של 32 ג'יגה-בייט 2,925 שקל.



שלוש חברות הסלולר הגדולות נמצאות בימים אלה במגעים לשיווק המכשיר בישראל, אך מנועות למסור פרטים על המו"מ עם אפל. עם זאת, לא נראה כי זמן ההמתנה הארוך שנדרש להגעת האייפון לישראל יחזור על עצמו. במקביל, מציעות כבר עתה כל השלוש כרטיסי מיקרו-סים לבעלי מכשיר אייפד 3g וחבילות גלישה עם או בלי התחייבות. במחירים הנעים בין 99 ל-150 שקל לכרטיס מיקרו-סים ובעלות חודשית משתנה בהתאם לנפח החבילה.



אך האם יישבו הצרכנים בישראל בקסמו של האייפד, שכבר עורר הדים ברחבי העולם? באיי-דיגיטל טוענים שיש ביקוש אדיר למוצר, ובחברה צופים את אותה התלהבות שנרשמה עם הגעת האייפון; ואילו חברות הסלולר דיווחו על לקוחות רבים הפונים למרכזי שירות הלקוחות ושואלים על הגעת הטאבלט. כך או כך, המשווקים כולם מסכימים כי על חוויית משתמש שכזאת אסור לוותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully