וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המכוניות סובלות מהחום: עלייה של 5% בקריאות לשירותי דרך באוגוסט

מאת דניאל שמיל

10.8.2010 / 6:51

ב-19% מהקריאות לשירותי דרך שהגיעו לחברת שגריר בשבוע הראשון של אוגוסט, המכונית נתקעה בשל התחממות יתר - לעומת 9.9% בשבוע גשום בנובמבר. מנכ"ל שגריר: "התקלות הוחמרו בשל השילוב של חום קיצוני ומערכות ממוחשבות במנועי המכוניות"



>> גל החום של השבוע האחרון השפיע גם על המכוניות: בחברת שירותי הדרך שגריר נרשם בשבוע שעבר גידול של 5% בקריאות לשירותי דרך לעומת השבוע המקביל באוגוסט 2009. 10,308 קריאות של נהגים הגיעו למוקד לעומת 9,799 בשבוע הראשון של אוגוסט שעבר. לעומת זאת, בשבוע ממוצע בינואר 2010 הגיעו 7,617 קריאות, ב-35% פחות.



מיכה קראוס, מנכ"ל שגריר, אומר כי כ-80% מהתקלות היו כאלה שהוחמרו כתוצאה ממזג האוויר והשילוב של חום קיצוני ומערכות ממוחשבות במנועי המכוניות. לדוגמה, ב-19% מהמקרים באוגוסט המכונית נתקעה בשל התחממות יתר, לעומת 9.9% בשבוע גשום בנובמבר. אגב, ב-15 מקרים של התחממות בשבוע שבעבר, המכוניות נשרפו כליל.

החום אינו הסיבה היחידה לתקלות הרבות. בקיץ משפחות יוצאות לטייל ולנפוש ומאמצות יותר את הרכב. השנה, בשל הירידה בתיירות לטורקיה, רבים יותר בוחרים לנפוש בישראל.



כך, בשבוע הראשון של אוגוסט 2010 היתה עלייה חדה בחילוצי מכוניות באמצע השבוע (48%) ובימי שישי (56%) לעומת שבוע בינואר. בחורף, מרבית החילוצים נערכים בימי ראשון, שבהם מופעלת המכונית לראשונה לאחר סוף השבוע.



קראוס ממליץ לנהגים להקפיד על מפלס תקין של נוזל קירור במנוע, להחזיק במכונית רצועת מאוורר נוספת שבה תוכל ניידת השירות להשתמש במקרה של תקלה וכמובן לוודא שהרכב מטופל כיאות במוסך. חשוב להחזיק במכונית מים לשתייה, למקרה שנתקעים לצד הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully