וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בישראל: מכשיר אולטרסאונד זעיר שנכנס לכיס

מאת רוני לינדר-גנץ

10.8.2010 / 6:51

המכשיר, שמחירו כ-10,000 דולר בלבד, מאפשר לבצע סריקה בכל מקום שבו נמצא החולה. בשלב הראשון ישווק לבתי חולים ומרפאות



>> מכשיר אולטרסאונד חדש נייד, שגודלו כשל טלפון סלולרי, הושק בישראל. המכשיר, שנקרא vscan ומיוצר על ידי חברת ג'נרל אלקטריק, נועד להפוך את בדיקות האולטרסאונד לזמינות ונפוצות הרבה יותר בשל גודלו הזעיר (רוחבו 7.5 ס"מ, אורכו כ-14 ס"מ ומשקלו 390 גרם) ומחירו הנמוך - כ-10,000 דולר בלבד. לשם השוואה, אולטרסאונד באיכות דומה של החברה עולה לפחות פי ארבעה - כ-40 אלף דולר. המכשיר משווק בישראל על ידי חברת אלדן מקבוצת ניאופרם.

המכשיר הנייד כולל סוללה נטענת המאפשרת כ-30 סריקות ברצף ללא טעינה, והוא מאפשר העברת התוצאות והתמונות למחשבים אחרים ולתיקו הרפואי של החולה. בנוסף, הרופא יכול להקליט הסבר קולי לממצאים תוך כדי ביצוע הבדיקה. ה-vscan, המשווק כבר במדינות רבות בעולם, מיועד בשלב הראשון לשימוש רופאי חדר מיון, טיפול נמרץ, קרדיולוגים וגינקולוגים, המיומנים בשימוש באולטרסאונד.



המכשיר הנייד נועד לבטל את הסרבול הכרוך בשליחת כל חולה לבדיקת אולטרסאונד במכון, הנמצא לעתים במקום מרוחק, ולאפשר אבחנה מהירה הרבה יותר של בעיות רפואיות, להביא את האולטרסאונד אל החולה עצמו, "להרוויח זמן" במצבי חירום וכן להגדיל את היקף השימוש בבדיקה שמאפשרת לרופא לראות את איבריו הפנימיים של החולה ואת זרימת הדם בלבו. יתרון נוסף שעליו מצביעים באלדן הוא "הפחתה משמעותית בביצוע בדיקות בלתי נחוצות".



בשלב הראשון מתכוונים באלדן לשווק את המכשיר לבתי חולים ולמרפאות פרטיות, וכן לארגוני הצלה, כמו מד"א, שח"ל ונטלי. בשלב הבא מתכננת החברה להרחיב את השיווק גם לרופאים מתחומים נוספים, כאשר החסם העיקרי הוא הידע של הרופאים בפענוח בדיקות האולטרסאונד.



בחברה שואפים שהמכשיר הנייד ייהפך בעתיד לציוד שגרתי בשימוש הרופא, לצד הסטתוסקופ ומד לחץ הדם. "ההנחה היא כי מכשיר זה ייהפך בעתיד לכלי אבחון שגרתי בידיהם של רופאים רבים ויהיה מצוי בחדרי מיון ואמבולנסים, במחלקות אשפוז, במרפאות, במוקדי חירום ואצל רופאים במגוון תחומים", אומרים בחברה.



לא קיים מדד השוואתי המאפשר להשוות בין ביצועי המכשיר לביצועים של מכשירי אולטרסאונד נייחים, אך נראה כי המכשיר זוכה לאמון מצד רופאים. באירופה ובארה"ב המכשיר הושק בתחילת השנה, ואלפי רופאים כבר משתמשים בו.



ד"ר ג'קי אור, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שיבא ונשיא האיגוד הישראלי לרפואה דחופה, אומר כי "המכשיר יאפשר לרופאים לקבל החלטה מושכלת ולא להסתמך על תחושות בטן. למשל, בדיקת אולטרסאונד בשטח בעת פינוי נפגעי תאונות דרכים, תסייע לשלול דימום בחלל הבטן או פגיעות פנימיות נוספות, שאבחונן ישפיע על ההחלטה לאיזה בית חולים יפונה החולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully