וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א גבתה מהמוזיאון של דיסקונט ארנונה של בנק

מאת שלומית צור

10.8.2010 / 6:51



>> ועדת הערר לענייני ארנונה בעיריית תל אביב קבעה בשבוע שעבר כי סניף בנק דיסקונט בתל אביב, המשמש כמוזיאון של הבנק, ישלם ארנונה לפי תעריף של מוזיאון ולא לפי תעריף של בנק - הגבוה באופן משמעותי.

ב-2009 נפתח מוזיאון לתולדות הבנקים שהפעיל בנק דיסקונט לקהל הרחב ברחוב לילנבלום 26 בתל אביב, בשטח של 1,000 מ"ר. סמוך למועד הפתיחה, הגיש בנק דיסקונט ערר בגין דרישת עיריית תל אביב לחייב את הבנק בארנונה בתעריף בנקים, למרות שמדובר במוזיאון. בערר באמצעות עוה"ד אלכס כץ ומוטי איצקוביץ ממשרד כץ, גבע, איצקוביץ, נטען כי תעריפי הארנונה לבנקים ולחברות ביטוח הם היקרים ביותר בהשוואה לתעריפי הארנונה אחרים.



לטענת עורכי הדין, ברוב הרשויות המקומיות הפער הוא של 200%-300% ביחס לתעריפי עסקים אחרים. צו הארנונה של עיריית תל אביב ל-2010 קובע כי בנקים ישלמו כ-1,180 שקל למ"ר לשנה, בעוד שהתעריף הממוצע לעסקים הינו כ-270 שקל למ"ר בלבד.



חברי ועדת הערר עו"ד נסים שקר, רו"ח צדי מור חיים והשמאי שמואל שרון, קיבלו את עמדת הבנק, לפיה מוזיאון הבנק צריך להיות מסווג בתעריף מוזיאונים, הזול באופן משמעותי מזה של הבנקים. חברי הוועדה נימקו את החלטתם בכך שמדובר במוזיאון שפתוח לקהל הרחב ולא בנכס שמתקיימת בו פעילות בנקאית.



הוועדה קבעה כי יש התנגשות בין שני הסיווגים וצריך להכריע אם מהות המשתמש או מהות השימוש תקבע את הסיווג. "בנסיבות מקרה זה הבנק פועל לרווחת הציבור הרחב ולהחיל את הפעילות בנכס תחת הסיווג הנכון".



לדברי עוה"ד אלכס כץ ומוטי איצקוביץ, זוהי החלטה שפותחת צוהר מצד בנקים וחברות ביטוח לדרוש מרשויות מקומיות לשנות את תעריפי הארנונה שהוגדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully