וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה סיקסט מגדילה את הצי, אך נערכת לצמצום פעילות הליסינג

דניאל שמיל

10.8.2010 / 6:51



>> להתאוששות בענף הרכב ב-2010 אחראיות במידה רבה חברות הליסינג, שחזרו לרכוש מכוניות ולהציע ללקוחותיהן מחירים נמוכים למדי. חברת הליסינג הגדולה בישראל, שלמה סיקסט, רכשה 13,159 מכוניות במחצית הראשונה של 2010, לא פחות מ-12.7% מכלל רכישות הרכב בישראל, נתון המצביע על הכוח של הלקוחות הגדולים מול היבואנים. זהו גידול של 37% לעומת חצי השנה הראשונה ב-2009, אז רכשה שלמה סיקסט 9,625 מכוניות.



ניר גלילי, מנכ"ל שלמה סיקסט, אומר כי למרות העלייה, נתח החברה בשוק הליסינג לא יגדל: "אנחנו שומרים על נתח השוק של 29% ואין לנו כוונה להרחיב אותו. העלייה ברכישות נובעת גם מהשכרת רכב מליסינג פרטי". לדברי גלילי, עליית שווי השימוש לא השפיע על השוק. "אנשים עדיין מוכנים להוסיף 200 שקל לברוטו כדי להגיע לפינוק של ליסינג. גם ב-2011 לא יקרה משהו דרמטי". לפי הערכות שונות בענף, הירידה החדה במחירי הליסינג מקזזת את העלייה בשווי השימוש, ולכן מפחיתה את נטישת הלקוחות.

גלילי מגדיר את התחרות בענף הליסינג כ"אגרסיבית יותר מאי פעם. היבואנים במצוקה כפי שמעולם לא היתה להם. המוטיווציה למכור גדולה יותר מבעבר". חלק גדול מהגידול ברכישות מגיע מענף ההשכרה. לקראת הקיץ רכשה שלמה סיקסט כ-3,000 מכוניות להשכרה, והיא מדווחת כי בהשכרת רכב בחו"ל יש לחברה עלייה של 50% לעומת הקיץ שעבר, ובהשכרה בישראל ניכר גידול של 30%.



אסי שמלצר, מנכ"ל קבוצת הרכב שלמה סיקסט, אומר כי "לפני כמה שבועות חשנו ירידה בקצב ההזמנות של השכרת רכב בישראל, כנראה בשל אירועי המשט. בשבועיים האחרונים קצב ההזמנות חזר והתגבר, והקיץ יסתיים חזק מאוד, בהשכרת רכב בישראל ובחו"ל". גלילי מוסיף כי גם ההשכרה העסקית נמצאת במגמה עלייה, וחברות רבות בוחרות לשכור מכונית במקום ליסינג, עד שתתברר העלייה בשווי השימוש בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully