וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארווי קרוגר בדרך לתפקיד יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב

ליאור דטל

10.8.2010 / 6:51

מליהמן ברדרס לרמת אביב



בלעדי לאחר תקופה ארוכה שבה זהותו של יו"ר חבר הנאמנים הבא של אוניברסיטת תל אביב היתה לוטה בערפל, מסתמן כי נמצא האדם לתפקיד. ועדת החיפוש באוניברסיטה בחרה באיש העסקים האמריקאי הארווי קרוגר, המשמש סגן יו"ר ברקליס קפיטל, לשמש יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, שמכהנים בו כ-400 חברים ושמייצג את תורמי האוניברסיטה בישראל ובחו"ל. בימים אלה מתקיימת הצבעה בין הנאמנים של האוניברסיטה ומסתמן רוב לבחירתו של קרוגר.

קרוגר, 81, אחד הבנקאים הבכירים בארה"ב, מילא תפקידי ניהול רבים בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, שקרס במשבר הכלכלי. הוא פעיל עשורים רבים בשוק ההון הישראלי, ומיוחסת לו פתיחת הקשר של שוק ההון המקומי אל עולם ההשקעות הבינלאומי.



ב-1961 פתח קרוגר את הסניף הראשון של ליהמן ברדרס בישראל, והוביל את ההנפקות הראשונות של חברות ישראליות בבורסת ארה"ב. לאחר נפילת ליהמן ברדרס ב-2008 מונה קרוגר לסגן יו"ר ברקליס קפיטל הבריטי, שרכש את פעילות ליהמן בארה"ב. בתקופת כהונתו בליהמן ברדרס ייצג גם את קבוצת סרברוס בעת ניסיון הרכישה של בנק לאומי.



קרוגר פעיל גם בתחום ההשכלה הגבוהה בישראל וכיהן במשך תשע שנים כיו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, ולאחר מכן כיו"ר אגודת הידידים האמריקאית שלה. בנוסף כיהן כיו"ר מרכז פרס לשלום. קרוגר תרם לגופים ישראלים שונים, ובהם ג'וינט ישראל, קרן תל אביב, בית התפוצות ובית החולים מאיר.



קרוגר יחליף בתפקידו את היו"ר הקודם של חבר הנאמנים באוניברסיטה, רוברט (בובי) גולדברג, שהיה אמור לסיים את תפקידו במאי האחרון בתום כהונה של ארבע שנים, אך המשיך למלא אותו באופן זמני, מאחר שוועדת החיפוש שהוקמה לאיתור מועמדים להחליפו לא הצליחה לעשות זאת במועד. אחד מהמועמדים להחלפתו של גולדברג היה דני גילרמן, יו"ר מרקסטון ולשעבר שגריר ישראל באו"ם.



גולדברג ניהל בשנה האחרונה מאבק ציבורי נגד הוועד המנהל של האוניברסיטה, בראשות ד"ר ליאורה מרידור. הוא דרש להדיח אותה ולשנות את חוקת האוניברסיטה, כדי להגדיל את כוחו של חבר הנאמנים. המאבק, שמקורו בהחלטת הוועד המנהל להביא לסיום תפקידו של נשיא האוניברסיטה הקודם, פרופ' צבי גליל, הסתיים לבסוף בפשרה על שינויים בחוקת האוניברסיטה, שאושרו במאי.



לא ניתן היה להשיג את תגובתו של קרוגר. מאוניברסיטת תל אביב אישרו את מועמדותו של קרוגר ומסרו כי תוצאות ההצבעה יימסרו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully