וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביהו בן נון: "מגל סובלת מבעיה ניהולית"

מאת ניר צליק

10.8.2010 / 6:51

בלעדי בן נון, לשעבר מפקד חיל האוויר, הוא המועמד הבולט של הקרנות האמריקאיות בעלות העניין במגל לחברות בדירקטוריון. מחרתיים תצביע אסיפת בעלי המניות על החלפת הדירקטוריון הנוכחי



>> "הבעיה העיקרית שממנה מגל סובלת היא בעיה ניהולית. אני חושב שיש לי ניסיון, ושאני יכול להשפיע, לקבל את האתגר ולנסות לשנות כיוון" - כך אמר אתמול אביהו בן נון, לשעבר מפקד חיל האוויר. בן נון הוא המועמד הבולט של בעלות העניין במגל - הקרנות האמריקאיות קלאו, דיקר ופרסקוט - לחברות בדירקטוריון. בן נון חבר בכמה דירקטוריונים של חברות ציבוריות, בהן umi וקרדן ישראל.

ההצבעה בעניין החלפת דירקטוריון מגל תתקיים ביום חמישי הקרוב באסיפת בעלי המניות. מאבק השליטה במגל בין הקרנות האמריקאיות המחזיקות בכ-18% מהחברה, לבין הנהלת החברה הנוכחית, בראשותם של היו"ר יעקב פרי והמנכ"ל איתן לבנה, מתרחש על רקע הרעה בביצועי החברה בשנים האחרונות. ההנהלה הנוכחית מגובה על ידי ניתי קירש המחזיק בכ-24.5% מהמניות.



"כפי שאני מבין מהעובדים, יש אווירה מאוד שלילית בחברה", אמר בן נון, "אך במקביל, לחברה יש יכולות טכנולוגיות יוצאות מן הכלל שאינן באות לביטוי".



האם היה לך פעם קשר עם מגל?



"לא היה לי קשר ישיר עם מגל אף פעם, אבל כשפנו אלי בעלי המניות התחלתי להתעניין ולבדוק, וההתרשמות שלי היא שאפשר לעשות יותר ממה שעשו עד כה כדי לשפר את מצבה. הסכמתי לבחון את העניין, ואם בעלי המניות יחליטו השבוע להחליף את הדירקטוריון ויפנו אלי, אהיה מוכן לעזור לעשות את השינוי".



האם אתה מכיר את הדירקטוריון הנוכחי? את יעקב פרי?



"יעקב פרי הוא ידיד שלי, ואין לי שום דבר נגד חברי הדירקטוריון הנוכחי, למעט זה שצריך לעשות רענון ולהחליף הנהלה. ביצועי החברה מחייבים זאת".



האם אתה מכיר את המועמדים החדשים לדירקטוריון?



"את עמי עמיר אני מכיר באופן שטחי - לא עבדתי אתו אף פעם. את יואב שטרן (כיהן בעבר בתפקיד מנכ"ל מגל במשך כמה חודשים, נ"צ) אני מכיר גם מהצבא וגם מהאזרחות - הוא תמיד היה יצירתי ומוביל, ויש לו יכולת יציאה ממצבים קשים. רליק (ישראל שפיר, נ"צ) הוא גאון ברמה טכנולוגית ובכל הגישה שלו לאנשים ולניהול, גם כשהיה מפקד טייסת; הוא בעל יכולת וביצועים גבוהים מאוד. נדיבי הוא 'סלף מייד', יש לו ניסיון רב בחברות ציבוריות והוכחות על ביצועים אישיים - גם הוא יכול לתרום הרבה מאוד".



האם אתה מבין את הכעס של בעלי המניות?



"בעלי המניות כועסים כי הם מסתכלים יום-יום על הערך של החברה. באופן עקרוני, התפקיד של בעלי המניות הוא להשקיע מצד אחד ולקבל תמורה מצד שני. אם ההשקעות אינן נושאות את התמורה, יש להם מה להגיד, ובצדק. הם אלה שיזמו את החלפת ההנהלה, ואני יכול להבין אותם".



מה דעתך על מאבק השליטה?



"אני לא אוהב כאלה דברים. אם הייתי צריך ליזום, לא הייתי יוזם בצורה זו. אני חושב שבעלי השליטה הנוכחיים היו צריכים לבוא בעצמם עם תוכניות שיזמו. אם הערך יורד כל הזמן, והחברה יכולה להגיע למצב של חוסר תפקוד, חובת ההנהלה הנוכחית לעשות את השינויים. אם לא, בעלי המניות צריכים לבצע אותם. ביום חמישי בעלי המניות יביעו את דעתם - זה יכול ללכת לשני הכיוונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully