וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה בממתינה

מאת שרון שפורר

10.8.2010 / 8:51

הרישום של חברת אלעד מגורים שבשליטת יצחק תשובה לבורסה עשוי להתעכב עקב סכסוך בין בעלי השליטה בקרן תמיר נדל"ן. השאלה היא מי מתקשה להיפרד מדמי הניהול הגבוהים

שלוש שנים אחרי הקמתה ולאחר שהסבה הפסד של 70% למשקיעים שלה - התגלע סכסוך בין בעלי השליטה בחברה המנהלת של קרן הנדל"ן של תמיר פישמן. מצד אחד ניצבים דני פישמן ואלדד תמיר, בעלי השליטה בבית ההשקעות תמיר פישמן, המחזיקים ב-40% מחברת הניהול של תמיר נדל"ן. מהצד השני ניצבים מיכאל לנגר, בן דודו של תמיר, ואמיר לייבוב, המחזיקים ב-40% נוספים מחברת הניהול. השניים הם המייסדים והמנהלים המשותפים של הקרן.

יתרת האחזקה בחברת הניהול מוחזקת בידי לאומי פרטנרס, חברת ההשקעות של בנק לאומי, שאינה בעלת זכות למינוי דירקטורים. תמיר ופישמן, יחד עם לאומי פרטנרס, מעוניינים להוביל מהלך שבו הקרן תחדל להתקיים כקרן ולתוכה תמוזג חברת אלעד ישראל מגורים של דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה - כך שאלעד ישראל תהפוך לחברה ציבורית. אלא שבמקרה כזה תבוטל חברת הניהול ועמה גם דמי הניהול שמקבלים לייבוב ולנגר - ולכן הם מתנגדים למהלך.

לפי הדיווח לבורסה של תמיר נדל"ן, ביום שלפני האסיפה היא קיבלה מכתב מלנגר ולייבוב ובו טענות בנוגע למו"מ עם דלק נדל"ן. הטענות, לפי הדיווח, נוגעות לכשרות החלטת הדירקטוריון וזימון לאסיפה הכללית שהתקיימה אתמול.

תמיר נדל"ן מדווחת כי "קיבלה ייעוץ משפטי ראשוני בעניין, ולהערכתה אין כל ממש בטענות". בינתיים מנסים בתמיר פישמן לשנות את מנגנון קבלת ההחלטות בקרן. עד כה התקבלו החלטות בקרן בידי רוב של 75% מחברי הדירקטוריון.

בדירקטוריון של תמיר נדל"ן חברים, בין היתר, לייבוב, לנגר, פישמן ותמיר. אתמול התכנסה אסיפה כללית של תמיר נדל"ן ובה הוחלט ברוב של 95% לשנות סעיף בתקנון הקרן, כך שכעת אפשר יהיה לקבל החלטות ברוב רגיל בדירקטוריון ולא ברוב של 75%.

נראה כי המטרה הסופית של תמיר פישמן היא להעביר את הכוח מידי הדירקטוריון לידי האסיפה הכללית, כך שגם למשקיעים בקרן, ובהם לאומי פרטנרס, תהיה יכולת להשפיע על החלטות הקרן, ובעיקר על ההחלטה למזג רת אלעד ישראל למגורים לתוכה.

עם זאת, מדובר במצב סבוך משפטית, ולכן ייתכן שכדי לשכנע את לייבוב ולנגר להסכים למהלך תיאלץ תמיר נדל"ן לשלם להם פיצוי. פעיל בשוק ההון אמר אתמול בנוגע להתנגדות של לייבוב ולנגר: "לייבוב ולנגר מקבלים מדי חודש עשרות אלפי שקלים. הם מנסים להיאחז בקרנות המזבח. להערכתי, ההליך ייגמר בפיצוי שהקרן תיאלץ לשלם להם".

התחלה אופטימית

ההתחלה היתה יותר אופטימית. ב-2007 חבר תמיר ללנגר ולשותפו לייבוב ויחד הקימו את תמיר נדל"ן - קרן להשקעות בנדל"ן במזרח אירופה. הקרן גייסה 236 מיליון שקל ממשקיעים, בהם לאומי פרטנרס ובתי ההשקעות אקסלנס, הראל ואלטשולר שחם.

בקרן השקיעו גם משקיעים פרטיים רבים. שלוש שנים חלפו ומתברר שהקרן נחלה כישלון חרוץ. היא צברה הפסדים של 50 מיליון שקל והמשקיעים בה הפסידו כמעט 70% על השקעתם. עם זאת, אבל מי שלא הפסיד היתה חברת הניהול של הקרן, שבה מחזיקים תמיר פישמן והשותפים לאומי פרטנרס ולייבוב ולנגר. חברת הניהול גבתה בשלוש השנים האחרונות דמי ניהול של כ-11 מיליון שקל, בנוסף להוצאות הנהלה של כ-7 מיליון שקל. תמיר פישמן ולאומי פרטנרס קיבלו יותר מ-8 מיליון שקל גם מעמלת ההפצה של הקרן למשקיעים ב-2007 (החלק של לאומי פרטנרס היה נמוך יותר). בסך הכל שילמו המשקיעים למנהלים ולחתמים בעמלות, הוצאות ודמי ניהול כ-26 מיליון שקל.

מתמיר פישמן נמסר: "אין לנו מה להוסיף מעבר לדיווח לבורסה". לייבוב ולנגר סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully