וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית היפנית מפילה את אסיה

רונית דומקה

10.8.2010 / 8:34

ירידות בבורסות אסיה על רקע החלטת הריבית ביפן: הונג קונג יורדת ב-1%. מחירי הבתים בסין עלו ביולי ב-10.3% - הקצב המתון ביותר זה חצי שנה

בורסות אסיה נסחרות בירידות שערים על רקע האטה בעליית מחירי הבתים בסין ולאחר שהבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית בשפל. טוקיו יורדת ב-0.3%; הונג קונג מאבדת 1%; סיאול נסוגה ב-0.5%; שנחאי נופלת ב-1.8%; סידני יורדת ב-0.8%; מדד msci אסיה פסיפיק יורד ב-0.3%.

הבנק המרכזי של יפן הותיר היום את הריבית בשפל של 0.1%, ונמנע מהוספת אמצעים להגברת הנזילות, על אף התחזקות הין, אשר מעוררת חששות מעיכוב התאוששותה של הכלכלה השניה בגודלה בעולם, המבוססת על יצוא.

בסין, לעומת זאת, זינק העודף במאזן הסחר באופן לא צפוי ב-170% ביולי לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, והסתכם ב-28.7 מיליארד דולר - שיא של 18 חודשים. היצוא עלה ב-38.1% ואילו היבוא גדל ב-22.7%.

במחירי הבתים בסין נרשמה דווקא האטה מסוימת ביולי לאחר שאמצעים לריסון בועת הנדל"ן של הממשלה נכנסו לפעולה. היום דיווחה לשכת הסטטיסטיקה במדינה כי מחירי הבתים ב-70 הערים הגדולות בסין עלו ביולי ב-10.3%, לעומת יולי שעבר. מדובר בעלייה השנתית המתונה ביותר שנרשמה בחצי השנה האחרונה.

מניות הבנקים רושמות ירידות: מניית מיצובישי ufj יורדת ב-0.77% בטוקיו; מניית סומיטומו מיצוי מאבדת 0.5%; מניית צ'יינה קונסטרקשן בנק יורדת ב-1% בשנחאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully