וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפד: קטן יותר וזול יותר?

רונית דומקה

10.8.2010 / 8:41

13 מיליון מכשירי אייפד יימכרו עד סוף השנה ו-36 מיליון נוספים ב-2011. עד היום נמכר האייפד ב-19 מדינות בעולם. ההערכות הן כי מחיר המכשיר לא צפוי לרדת בינתיים, אך שמועות בבלוגים טכנולוגיים רוחשות לגבי גרסה קטנה יותר שלו במחיר נמוך יותר.

השקת האייפד בארה"ב ב-3 באפריל היתה חגיגה עבור אפל. המהירות שבה נחטף מחשב הטאבלט ממדפי חנויות החברה הפתיעה רבים: בחודש הראשון למכירה העריכה אפל כי מיליון יחידות נמכרו - פחות ממחצית מהזמן שבו לקח לחברה למכור מספר דומה של יחידות אייפון כשהטלפון החכם הושק לפני כשלוש שנים. ביולי, עם פרסום דו"חות החברה, היא כבר הודיעה כי ברבעון השני של 2010 נמכרו 3.27 מיליון מכשירי אייפד.

לאחר ההשקה המוצלחת של האייפד בארה"ב, הביעו כמה אנליסטים חששות כי המכשיר לא יהיה פופולרי מעבר לים כפי שהיה בארה"ב. ואולם התורים שהשתרכו מחוץ לחנויות ביפן, אוסטרליה, קנדה, בריטניה ובמדינות נוספות עם השקת המכשיר בהן הפיגו את החששות והבהירו כי בכל העולם המתינו לאייפד בכיליון עיניים.

ב-28 במאי עבר האייפד בהצלחה את הבכורה הבינלאומית שלו, כשהגיע למדפי החנויות בתשע מדינות ברחבי העולם: אוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, ספרד, שווייץ ובריטניה. מ-23 ביולי הוא נמכר גם באוסטריה, בלגיה, הונג קונג, אירלנד, לוקסמבורג, מקסיקו, הולנד, ניו זילנד וסינגפור.

במדינות אירופה התלוותה להשקת האייפד התרגשות רבה. אלפים נעמדו בשעות הבוקר מחוץ לחנויות כדי לרכוש את המכשיר הנכסף, על אף ביקורת שנשמעה על כך שמחירו ביבשת יקר יותר מבארה"ב. בבריטניה עולה האייפד הזול ביותר 429 ליש"ט (680 דולר), ובמדינות גוש היורו 499 יורו (615 דולר).

ההתלהבות באסיה היתה אף גדולה יותר. מחוץ לחנות אפל בטוקיו נאספו כ-1,200 איש לפני פתיחת החנות במטרה לרכוש את המכשיר, שמחירו ההתחלתי ביפן (לדגם ללא דור שלישי עם נפח אחסון של 16 ג'יגה-בייט) הוא 48.8 אלף ין (535 דולר), ותוכניות הבוקר ביפן אף סיקרו את האירוע בשידור חי.



מבריחים מהונג קונג לסין

בהונג קונג אזל מלאי מכשירי האייפד בחנויות ביום ההשקה בתוך שעות ספורות, לאחר שאלפי אנשים המתינו בתור מחוץ לחנות ביום ההשקה. אפל הגבילה את מכירת האייפד ל-21 חנויות בלבד בהונג קונג. "זה השיווק של אפל - החברה מגבילה את המכירה למעט חנויות, כך שנראה כאילו הרבה אנשים עומדים בתור מחוץ להן", אמר הלקוח המאוכזב טי.אם וונג, שהמתין בתור.

עם השקת האייפד בהונג קונג נפוצו שמועות לגבי השקה קרובה גם בסין, אך בינתיים נדחה מועד ההשקה. יש מי שכבר מרוויח מדחיית ההשקה בסין - סוחרים שמבריחים מכשירי אייפד מהונג קונג לסין ומוכרים אותם לציבור שם.

הביקוש הגדול בעולם ופוטנציאל השוק באסיה הביאו אנליסטים להעלות את תחזית המכירות לאייפד. חברת המחקר isuppli אמרה בחודש שעבר כי היא צופה שאפל תמכור השנה 12.9 מיליון מכשירי אייפד. isuppli צופה כי ב-2011 יימכרו 36.5 מיליון מכשירים בעולם, וב-2012 - 50.4 מיליון מכשירים.

בינתיים לא נראה כי מחיר האייפד עומד לרדת בעתיד הקרוב. בתקופה שבין ינואר - אז נחשף האייפד לראשונה - לבין השקתו באפריל, נפוצו שמועות בבלוגים לפיהן אפל עשויה להוריד את מחיר הטאבלט.

סיבה אחת שעשויה לגרום לאפל להוריד את מחיר האייפד היא השקת מתחרה זול יותר. מי שעשוי להיות מתחרה ראוי הוא מחשב הטאבלט של rim, יצרנית הבלאקברי, שיושק ככל הנראה בנובמבר. ואולם בינתיים, האייפד הוא זה שהוביל להורדת מחירי מתחריו. כך למשל, מחיר הקינדל, קורא הספרים הדיגיטלי של אמזון, הורד באחרונה מ-259 דולר ל-189 דולר.

נטבוק קילר

מה שככל הנראה יביא להורדת מחיר האייפד יהיה השקת דגם חדש. האתר ilounge, שסוקר את מוצרי אפל, דיווח בשבוע שעבר על השקתו הצפויה מאוחר יותר השנה או בשנה הבאה של אייפד קומפקטי, בעל מסך בגודל 7 אינץ', שיהיה בוודאי זול יותר מהדגם המקורי. עם זאת, עורך האתר ג'רמי הורביץ ציין כי מדובר בשמועות בלבד.

כלכלני גולדמן סאקס צופים כי האייפד, ומחשבי הטאבלט אחרים כמותו, יחסלו בשנים הקרובות את שוק מחשבי הנטבוק, וייהפכו לשוק בעל קצב הצמיחה המהיר ביותר בשוק המחשבים האישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully