וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנזימוטק חתמה על עסקה לשיווק התרופה ואיארול עם חברה מדרום קוריאה

מאת יורם גביזון

10.8.2010 / 6:51

באנזימוטק מעריכים כי בעקבות ההסכם מכירותיה של התרופה יסתכמו ב-50 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות



חברת אנזימוטק שבבעלות חברת גלעם, קבוצת האחים עופר, קרן ההשקעות מילניום וקבוצת ארנסיה נתנה לדייוון (daewon pharm) הקוריאנית רישיון בלעדי לפיתוח ולשיווק התרופה ואיארול (vayarol) תמורת תשלום חד-פעמי של 2 מיליון דולר ותמלוגים ממכירותיה של התרופה. אנזימוטק מעריכה כי מכירותיה של התרופה יסתכמו ב-50 מיליון דולר בחמש השנים הראשונות להסכם.







כחלק משיתוף הפעולה עם דייוון, חברת התרופות ה-15 בגודלה בדרום קוריאה עם מחזור של 130 מיליון דולר, יבוצע בקוריאה ניסוי קליני בתרופה ואיארול בהשתתפות מאות מטופלים. ואיארול מתחרה בתרופה omacor שפותחה על ידי החברה הנורבגית pronova, שמכירותיה הסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים.



אומקור היא תרופה מבוססת חומצות אומגה 3 להפחתת רמת השומנים (טריגליצרידים) בדם, המגבירים את הסיכון לחלות בטרשת עורקים ומאוחר יותר במחלות לב. ואיארול של החברה הישראלית אנזימוטק מתחרה באומקור באמצעות פרופיל בטיחותי משופר, שכן היא מפחיתה את רמת הטריגליצרידים בדם ללא עליה נלווית ברמת הכולסטרול הרע (ldl).



ההסכם הנוכחי נחתם שלושה חודשים בלבד לאחר שאנזימוטק הגיעה להסכם דומה עם דאיצ'י היפנית, שנסחרת בשווי שוק של 14 מיליארד דולר, לשיתוף פעולה בשיווק ואיארול בברזיל בהיקף צפוי של 20 מיליון דולר.



אנזימוטק מפתחת ומייצרת מוצרים רפואיים בשלוש חטיבות: מוצרים רפואיים על בסיס מולקולות טבעיות, תזונת תינוקות וחומרים פעילים.



יואל אסרף, סמנכ"ל אנזימוטק, מציין כי החברה מתמחה בשיפור הפעילות הביולוגית של חומרים פעילים בתרופות ביולוגיות, בעיקר בתחום השומנים, באמצעות שימוש בטכנולוגיה מוגנת פטנטים של אנזימים.



נוסף על שיתוף הפעולה שלה עם דאיצ'י משווקת החברה בישראל באמצעות חברת טבע ובשוק ההודי באמצעות חברת elder. במדינות מסוימות כמו ישראל החברה משווקת את מוצריה כתוספי תזונה, ובמדינות אחרות כמו הודו הגישה תיקים שאמורים לשדרג את התרופה לתרופת מרשם. גם בקוריאה תנסה החברה לרשום את ואיארול כתרופת מרשם.



אנזימוטק, שהוקמה ב-1999 בחממת ניות, מעסיקה 100 עובדים וחנכה ב-2009 מפעל חדש במגדל העמק בהשקעה של 100 מיליון דולר. בעלי המניות העיקריים בחברה הם חברת גלעם (22.5%), קבוצת עופר היי-טק (25.5%) ואילן לויטה (9.4%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully