וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מחירי הנדל"ן בסין האטה ביולי; העודף במאזן הסחר זינק לשיא של שנה וחצי

סוכנויות הידיעות

10.8.2010 / 8:25

מחירי הבתים בסין עלו בחודש שעבר בקצב שנתי של 10.3% - העלייה המתונה ביותר זה חצי שנה



מחירי הנדל"ן בסין עלו בחודש יולי בקצב האיטי ביותר זה שישה חודשים, בעקבות אמצעים שהפעילה הממשלה על מנת לרסן את שוק הנדל"ן ולמנוע בועה. במקביל, זינק העודף במאזן הסחר של סין לשיא של 18 חודשים.



מחירי הבתים ב-70 הערים הגדולות בסין עלו ביולי ב-10.3% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה - כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין. שווי המכירות נפל ב-19.3% לעומת יולי שעבר. אנליסטים צפו עלייה חדה יותר במחירים - של 10.5%. לעומת החודש שעבר נותרו מחירי הבתים ללא שינוי לאחר שרשמו ירידה של 0.1% ביוני, שהיתה הראשונה זה 16 חודשים.



עצם העובדה שהמכירות הצטננו בקצב מהיר יותר מהמחירים מאותתת שהממשלה תמשיך לרסן את שוק הנדל"ן למרות ההאטה בכלכלה - כך העריכו בקרדי אגריקול ובמיזוהו סקיוריטיז באסיה.



מאז חודש אפריל, פעלו הרגולטורים בסין לצינון שוק הנדל"ן והגבילו את צעדיהם של משקיעים ספקולטיביים. זאת לאחר שמחירי הבתים בערי סין זינקו ב-68% ברבעון הראשון של 2010 לעומת הרבעון הראשון של 2009.



רגולטור הבנקאות הסיני (cbrc) הורה בחודש שעבר לבנקים במדינה להתחיל לערוך סדרה חדשה של מבחני עמידות כדי לאמוד את השפעת נפילה של עד 60% במחירי הבתים. נפילה חדה במחירי הבתים בסין צפויה להאט את צמיחתה של הכלכלה הסינית, שצמחה בקצב איטי מהצפוי של 10.3% ברבעון השני של 2010.



בנפרד, פירסם היום משרד המכס הסיני את נתוני מאזן הסחר של סין לחודש יולי, אשר העידו על זינוק חד בהרבה מהצפוי בעודף. העודף במאזן הסחר של סין זינק ב-170% ביולי,לעומת יולי שעבר, והסתכם ב-28.7 מיליארד דולר - שיא של שנה וחצי. היצוא מסין עלה ב-38.1% ל-145.5 מיליארד דולר בעוד שהיבוא עלה ב-22.7% ל-116.8 מיליארד דולר.



ההתרחבות החדה בעודף עשויה להפעיל לחץ על ממשלת סין לאפשר ייסוף מהיר יותר של היואן לאחר שהתחזק בפחות מ-1% מאז הוסר קיבועו מול הדולר. "יהיה לחץ נוסף על היואן להתחזק, גם אם רק לחץ פוליטי, ובייג'ין תשמע תלונות מצד שותפות הסחר שלה", אמר דיוויד כהן, כלכלן בחברת אקשן אקונומיקס, אשר עבדה בעבר עם הבנק הפדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully