וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אורקל מגן על חברו: "הדחת הרד מ-HP - טעות הדומה לפיטורי ג'ובס מאפל בשנות ה-80"

סוכנויות הידיעות

10.8.2010 / 8:32

לארי אליסון: "תלונה שקרית וטעויות בדו"ח הוצאות הובילו לאובדן אחד המנהיגים הטובים של עמק הסיליקון"



לארי אליסון, מנכ"ל ענקית התוכנה, סבור כי דירקטוריון שגה כשהחליט להדיח את מנכ"ל החברה מרק הרד, בעקבות פרשיית ההטרדה המינית ודיווחי ההוצאות הכוזבים.







"דירקטוריון hp עשה את החלטת כוח האדם הגרועה ביותר מאז שהאידיוטים בדירקטוריון אפל פיטרו את סטיב ג'ובס לפני הרבה שנים", כתב אליסון במכתב לעיתון "ניו יורק טיימס". "בעצם הדחתו של מרק הרד, דירקטוריון hp לא פעל לטובת עובדי החברה, בעלי המניות, לקוחותיה ושותפותיה", כתב אליסון, חברו הקרוב של הרד, במכתב. לדבריו, לאחר חקירה מלאה, הודתה hp כי אישומי ההטרדה המינית נגד הרד "שקריים לחלוטין".



הרד, שהיה מנכ"ל hp במשך חמש שנים, הודיע ביום שישי על פרישתו מניהול החברה, לאחר שג’ודי פישר, שעבדה כקבלנית חיצונית של החברה, התלוננה על כך שהטריד אותה מינית. אף כי הדירקטוריון מצא שהרד לא הפר את מדיניות החברה בנושא זה, נמצאו דיווחי הוצאות כוזבים שהגיש הרד בניסיון להסתיר את יחסיו עם פישר, שחקנית לשעבר.



"מה שכן התגלה באישומים נגד הרד, הוא שדירקטוריון hp מנסה להאחז בכוח בטיעונים קלושים כדי להסביר בפומבי את מה שלא ניתן להסביר: כיצד טענות הטרדה מינית שקריות וכמה טעויות בדו"ח הוצאות הובילו לאובדן אחד המנהיגים הטובים והמכובדים ביותר של עמק הסיליקון", אמר אליסון.



לדברי אליסון, הדירקטוריון היה חלוק (6-4) בנוגע לשאלה האם לחשוף את תלונת ההטרדה המינית, אך מאוחר יותר הגיעו הדירקטורים להסכמה פה אחד. מילין מנדלינדן, דוברת hp, אמרה כי הדירקטוריון היה מאוחד בדעתו להביא לפיטוריו של הרד בעקבות הפרת כללי ההתנהגות העסקית של החברה. "כפי שהצהרנו מוקדם יותר, הדירקטוריון הצביע פה אחד לטובת הדחתו של הרד", אמרה. "וזוהי ההצבעה היחידה שנערכה בעניין זה".



לפי מקורבים לחברה, ההחלטה לחשוף את התלונה של פישר נעשתה לאחר התייעצות של hp עם מומחים ליחסי ציבור, אשר הזהירו את החברה כי אם לא תערוך הצהרה פומבית בנושא, הפרשה תדלוף לעיתונות בכל מקרה.



סטיב ג'ובס פוטר מאפל ב-1985 בעקבות חילוקי דעות עם המנכ"ל דאז, ג'ון שולי. הוא חזר לחברה 12 שנה מאוחר יותר, בנה אותה מחדש והוביל אותה להיות חברת טכנולוגיה מובילה ומכתיבת טרנדים. "ההחלטה כמעט הרסה את אפל, והיתה הורסת אותה, אלמלא סטיב חזר והציל אותם", כתב אליסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully