וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר הכלכלנים בלו צ'יפ: צפויה האטה בהתאוששות כלכלת ארה"ב; צמיחה של 2.4% ברבעון ה-3

רויטרס

10.8.2010 / 9:48

מרבית הכלכלנים סבורים כי הבנק הפדרלי ייאלץ לנקוט בפעולות נוספות על מנת לעודד את הצמיחה בארה"ב



התאוששותה של כלכלת ארה"ב תאט לאחר שאמצעי התמיכה הממשלתיים ידעכו, והבנק הפדרלי ייאלץ לעשות יותר על מנת לעודד את הצמיחה, כך צופים כלכלנים מובילים.



מסקר "בלו צ'יפ", הכולל 52 כלכלנים מחברות פיננסיות מובילות, חברות גדולות ואוניברסיטאות, עולה כי 70% מהכלכלנים המובילים הורידו את תחזיותיהם לצמיחתה של כלכלת ארה"ב. מרבית הכלכלנים צופים כעת כי התמ"ג האמריקאי יצמח ב-2.4% ברבעון השלישי - ירידה לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.7%. עבור הרבעון הרביעי, צופים הכלכלנים צמיחה של 2.7%.

מבין הכלכלנים שהורידו את התחזיות למחצית השנייה, כמעט שני שלישים ציינו ירידה בצריכה הפרטית כגורם העיקרי לכך. 55% מהכלכלנים צפו כי הבנק הפדרלי ינקוט בפעולות נוספות על מנת לתמוך בכלכלה בשנה הקרובה. היום תיפגש ועדת המדיניות של הבנק הפדרלי, אשר צפויה להותיר את הריבית בארה"ב בשפל של 0.25%, ואשר עשויה לדון באמצעים נוספים.



באשר למדיניות תקציבית, 83% מהנשאלים צפו כי הקונגרס לא יחדש את הטבות המס לעשירים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי הוא מעוניין לתת לתוקף של הטבות אלה לפוג, אך רבים מהרפובליקאים וחלק מהדמוקרטים התנגדו לכך, בטענה כי העלאת מסים תעכב את התאוששות הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully