וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית ביאליק: אושרה תוכנית לבניית 9,000 דירות; האוכלוסייה תגדל ל-100 אלף תושבים

רנית נחום-הלוי

10.8.2010 / 9:48

העיר מונה היום כ-42 אלף תושבים ופוטנציאל הבינוי יעמיד את אוכלוסיית העיר על כ-100 אלף תושבים



ועדת המשנה לתוכניות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה אישרה להפקדה תוכניות לבניית 9,000 יחידות דיור חדשות בקריית ביאליק בשלושה מתחמי מגורים. ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, מעריך כי בשנת 2011 ניתן יהיה להתחיל בשיווק שתי שכונות אישר "יאפשרו לממש את הביקושים לרכישת דיור בקריית ביאליק, הסובלת במשך שנים מהיצע בנייה נמוך".







מדובר באישור של שלוש תוכניות: "ביאליק על הפארק" שתוקם על אדמות פרטיות ושתי תוכניות נוספות - "השלמת גבעת הרקפות" ו"נווה אפק" שיוקמו על אדמות מינהל מקרקעי ישראל.



התוכנית ביאליק על הפארק משתרעת על שטח של כ-950 דונם וכוללת 4,500 דירות, כאשר הצפיפות הממוצעת תעמוד על 14 יחידות לדונם נטו. התוכנית משלימה את המשך הפיתוח ממזרח העיר, בקטע שמדרום לכביש 79 ומקצה שני שליש משטחה לשטחים ציבוריים, בהם פארקים עירוניים וקריית חינוך גדולה על פני 36 דונם. הערכות הן כי ביישום התוכנית יתווספו כ-15 אלף תושבים לעיר.



תוכנית השלמת גבעת הרקפות משנה ייעוד של קרקע חקלאית למגורים של כ-365 יחידות דיור. בתוכנית נשמר אופי הבנייה המרקמי וגובה הבינוי נקבע ל-5 קומות מעל עמודים. גם תוכנית שכונת מגורים אפק במזרת קריית ביאליק תיושם על אדמות חקלאיות של בריכות הדגים של קיבוץ אפק ובה ייבנה מתחם מגורים, מסחר, מבני ציבור והקצאה של שטחים פתוחים. השכונה ממשיכה את המרקם הבנוי של שכונת צור שלום שתכלול דיור בהישג יד לזוגות צעירים.



למעלה מ-15 שנה לא אושרו בקריית ביאליק תוכניות לבניית שכונות חדשות והעיר סובלת ממאזן הגירה שלילי והזדקנות האוכלוסייה. קריית ביאליק מונה כיום 42 אלף תושבים המתגוררים ב-14 אלף יחידות, כאשר פוטנציאל הבינוי העתידי של הקריה מדבר על תוספת של 15, אלף יחידות דיור שיעמידו את אוכלוסיית קריית ביאליק על 100 אלף תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully