וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייל שהתעצבן על נוסע - פתח את מגלשת החירום ויצא מהמטוס

ניו יורק טיימס

10.8.2010 / 9:58

הדייל, שנקלע לויכוח עם נוסע שקם לפני עצירתו המוחלטת של המטוס, נעצר באשמת גרימת נזק והתנהגות מסוכנת



למי לא מתחשק לפעמים לעזוב הכל באמצע יום עבודה שגרתי ומעייף, להתפטר וללכת הביתה? סטיבן סלייטר, דייל אוויר בחברת התעופה ג'ט בלו, החליט אתמול שנמאס לו, ועזב את מקום העבודה בצורה בלתי נשכחת – דרך מגלשת החירום.



ביום שני, לאחר שטיסת ג'ט בלו מפיטסבורג נחתה בנמל התעופה קנדי שבניו יורק, נזף סלייטר, 38, בנוסע אשר קם להוציא את חפציו מהתא שמעל לראשו על אף שהמטוס עדיין היה בתנועה. כאשר הנוסע סירב להתיישב, קרא לו סלייטר לשבת. לאחר שהנוסע סירב, סלייטר ניגש אליו, בדיוק כאשר שלף את מהתא את התיק, אשר פגע בראשו של סלייטר.



הדייל ביקש מהנוסע להתנצל, אך נענה בקללות. סלייטר קילל את הנוסע בחזרה במערכת הכריזה, ואז הכריז כי "20 שנה בענף התעופה הספיקו לי, היה נהדר!". הוא פנה אל דלת היציאה, משך את הידית המפעילה את מגלשת החירום, וגלש למטה - לא לפני שעצר לקחת מעגלת המשקאות פחית בירה.



סלייטר, שנמלט מהמקום במכוניתו, נעצר מאוחר יותר בביתו שבקווינס, באשמת גרימת נזק פלילי והתנהגות מסוכנת. "כשפותחים את מגלשת החירום היא מתנפחת בתוך שניות", הסביר אחד השוטרים. "אם מישהו נמצא על הקרקע והמגלשה מופעלת ללא אזהרה, הוא עלול להיפצע ואף ליהרג".



מגלשת החירום מנוטרלת על ידי צוות הדיילים רק לאחר עצירתו המוחלטת של המטוס וחיבור שרוול או מדרגות. בנוסף לנזק שעלולה לגרום פתיחת המגלשה לצוות הקרקע, הפעולה מאלצת את החברה לקרקע את המטוס על מנת להתקין מגלשה חדשה, דבר אשר כרוך בעלויות גבוהות.



בהצהרה, אמרה ג'ט בלו כי היא משתפת פעולה עם רשות התעופה הפדרלית (faa) ועם רשות שדות התעופה של ניו יורק וניו ג'רזי בחקירת האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully