וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת הפורקס סידרה לכלל פיננסים רווח של 17 מיליון שקל; ההפסד התפעולי: 3 מיליון שקל

טל לוי

10.8.2010 / 10:08

הכנסות החברה ירד ב-7% ל-101 מיליון שקל למרות שכלל פיננסים ייקרה את דמי הניהול שהיא גובה



בית ההשקעות מקבוצת אי.די.בי, ממשיך להציג הפסדים תפעוליים אולם בזכות מכירת פעילות המסחר במט"ח (פורקס), מציגה החברה רווח נקי חיובי: הכנסותיה של כלל פיננסים ירדו ברבעון השני של 2010 ב-7% ל-101 מיליון שקל והחברה מציגה הפסד תפעולי של 3.1 מיליון שקל - לעומת הפסד של 11.4 מיליון שקל. בשורה התחתונה, מציגה כלל פיננסים רווח נקי של 17 מיליון שקל - לעומת הפסד של 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הנקי מתאפשר בשל רווח של 24 מיליון שקל שרשמה כלל פיננסים בשל מכירת פעילות המסחר במט"ח (פורקס) בה החזיקה כלל פיננסים באמצעות חברת ava. בשנת 2009 רשמה החברה הפסד תפעולי של 139 מיליון שקל והפסד נקי דומה. כלל פיננסים מנהל כ-60 מיליארד שקל - 23.7 מיליארד שקל בישראל והיתר בחו"ל באמצעות חברת טיטניום.

התחום החזק של כלל פיננסים הוא ניהול קרנות נאמנות וגביית דמי ניהול. ההכנסות מתחום זה עלו ב-36% ל-30 מיליון שקל אולם בשל עלייה בדמי הניהול וכן שינוי בתמהיל קרנות הנאמנות, הכולל גידול בשווי הקרנות המסורתיות אשר דמי הניהול הממוצעים בגינן גבוהים מדמי הניהול הממוצעים בקרנות אחרים. גם בתחום ניהול התיקים, שהכנסותיו עלו ב-12% ל-29.7 מיליון שקל, ביצעה כלל פיננסים העלאת מחירים כלומר הגדילה את דמי הניהול שהיא גובה עבור ניהול התיקים וכן בשל עלייה בהיקף התיקים המנוהלים.



שווי נכסי קרנות הנאמנות המנוהלים בכלל פיננסים ירד בשנה האחרונה ב-10% ל-8.7 מיליארד שקלים - בעיקר בשל פדיונות בקרנות הכספיות. הסיבה לכך היא שכלל פיננסים גובה דמי ניהול בניגוד למתחרים שחלקם אינם גובים דמי ניהול.



ירידה חדה של 22% בהכנסות היא במגזר שירותי חבר הבורסה (ל-19.8 מיליון שקל) המרכז את הפעילות הברוקראז', המסחר, הסליקה והדיווידנדים. ירידה חדה חלה גם בפעילות ניהול ההון העצמי (נוסטרו) אשר הניב הכנסות של 5.1 מיליון שקל בלבד לעומת הכנסות של 21.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully