וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הארצי לעבודה ייתכנס היום להכריע: איזה הסתדרות מייצגת את עובדי סונול

חיים ביאור

10.8.2010 / 10:47

כל אחת משתי ההסתדרויות, הלאומית והכללית, הקימה ועד עובדים הפועל בחסותה



בית הדין הארצי לעבודה, בראשות השופט סטיב אדלר, ידון היום בצהריים בשאלה מי משני ארגוני העובדים – ההסתדרות הכללית או הסתדרות העובדים הלאומית – הוא הארגון היציג של עובדי חברת ספרינג מוטורס – חברה בת של סונול.



כל אחת משתי ההסתדרויות הקימה ועד עובדים הפועל בחסותה והן טוענות כי הן הגוף המייצג את העובדים, בנימוק שמספר גדול יותר מקרב עובדי החברה הצטרף לשורותיה. לטענת יו"ר אגף ההתאגדות בהסתדרות הכללית, עו"ד שי תקן, לארגונו הצטרפו 125 עובדים יותר מאשר לארגון המתחרה.



ואולם לטענת באי כוח ההסתדרות הלאומית, עוה"ד גילת ויזל סבן ושחר הופמן, עשרות טפסי הצטרפות להסתדרות הכללית אינם אוטנטיים. לדבריהם, בדיקה של גרפולוג אותו שכרה ההסתדרות הלאומית, העלתה כי זוייפו חתימותיהם של חלק מהעובדים, המופיעות על גבי טפסי ההצטרפות. על סמך זה מבקשת הלאומית מבית הדין לקבוע כי מספר גדול יותר מקרב עובדי סונול הצטרפו אליה ולכן היא ארגון העובדים היציג בחברה.



בתגובה אמר תקן כי בפועל ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג של עובדי סונול, וזאת בהסתמך על הסכם קיבוצי ראשוני שנחתם בינה לבין הנהלת החברה ב-11 במארס האחרון, והעובדה כי בעצם ימים אלה מנהלת הכללית משא ומתן עם הנהלת החברה לחתימתו של הסכם קיבוצי מלא, שישפר את תנאי העסקתם של המתדלקים ומנהלי תחנות התדלוק.



לטענת תקן, הוועד בסונול שהוקם בחסות ההסתדרות הלאומית, הוא בן טיפוחה של ההנהלה. בהתייחסו להאשמות על טפסי הצטרפות מזוייפים לכללית, אמר תקן: "אלה טענות בכייניות. אם הם משוכנעים שכך הדבר, שייפנו למשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully