וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרגא ברוש: "לא נעמוד ביעד הצמיחה"

טל לוי

10.8.2010 / 13:09

"כשהדולר נחלש ב-3.5% בתוך שבועיים - זו בעיה ליצוא הישראלי" אומר נשיא התאחדות התעשיינים. ברוש טוען עוד כי העלאת הריבית ברבע אחוז אינה ממתנת את מחירי הדירות אך יוצרת נזק לדולר

"ירידה של 3.5% בשער הדולר בתוך שבועיים בלבד היא מדאיגה. זו בעיה ליצוא הישראלי ולא ברור איך נוכל לעמוד ביעדי צמיחה של 4% ב-2010", כך אומר נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ל-themarker.

מאז העלה בנק ישראל את הריבית במשק ב-26 ביולי, צנח הדולר בכ-3.5% מרמות של סביב 3.90 שקלים לרמה של 3.75 שקלים. עם זאת, גם בעולם נחלש הדולר ב-3% לרמה של 1.33 דולר ליורו כך שלא מדובר בתופעה מקומית בלבד. היחלשות הדולר פוגעת ביצואנים שמקבלים פחות שקלים עבור התוצרת שהם מייצאים לחו"ל.

"זו אחת הבעיות הקשות ליצואן הישראלי והיא מצטרפת גם למשבר בשוק היורו", אומר ברוש שאינו מרוצה מהעלאת הריבית האחרונה. "נגיד בנק ישראל מודאג מהאינפלציה וגם מעוניין למתן את הביקוש לדירות אולם הצעד אינו ממתן את הביקוש לדירות ומצד שני יוצר נזק גדול למטבע הדולר". ברוש מעוניין לראות מצב בו משקיעים מוסדיים מגדילים את השקעתם בחו"ל, צעד שידרוש מהם לרכוש דולרים ובכך לתמוך במטבע האמריקאי.

מצד שני, ירידת הדולר מיטיבה עם היבואנים אולם ברוש מזכיר כי היבואן אינו ממהר להוריד מחירים והוא שומר את יתרת הרווח לעצמו. "איש לא ממהר להוריד מחירים ולשתף את הציבור ברווח כי לא ברור כמה זמן ימשך המצב וכי קשה להעלות מחירים בכל פעם ששער החליפין משתנה. בטווח הקצר היבואנים מרוויחים אולם בטווח הארוך גם הם נתונים לשינויים בשער החליפין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully