וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינאי: "זהו יום חשוב עבור טבע"

טל לוי

10.8.2010 / 15:20

טבע השלימה רכישת רציופארם הגרמנית עבור 4.95 מיליארד דולר והפכה לחברה הגנרית הגדולה באירופה. רציופארם היא יצרנית התרופות הגנריות השניה בגודלה בגרמניה

טבע הודיעה היום כי השלימה את רכישת ratiopharm, יצרנית התרופות הגנריות השנייה בגודלה בגרמניה. בעקבות הרכישה תהפוך טבע לחברה הגנרית מספר אחת באירופה עם נתח השוק הגדול ביותר בעשר מדינות, ועם דירוג של אחת משלוש החברות המובילות בשבע מדינות נוספות. כמו כן, הרכישה תגדיל בצורה משמעותית את מכירות טבע בקנדה.

"זהו יום חשוב עבור טבע ו-ratiopharm" אמר שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע. "טבע, החברה הגנרית המובילה בעולם, תהיה למובילה גם באירופה. הגדלת נתח השוק של טבע באירופה – אזור עם פוטנציאל גבוה לחדירה גנרית – הינה אחד מעמודי התווך של אסטרטגיית הצמיחה שלנו לשנים הקרובות. הודועת לרכישת ratiopharm נהיה לחברה המובילה בשווקי מפתח באירופה עם עמדת זינוק מצויינת להובלת שוק גם בשווקים נוספים".

ינאי הוסיף, "אנו בטבע רוכשים הערכה רבה למצוינות, לאיכות ולמנהיגות השוק של ratiopharm. אנחנו מקדמים בברכה את צוות העובדים המצוין שלה למשפחת טבע, ובטוחים כי הניסיון המוכח של שתי החברות יאפשר תהליך אינטגרציה מהיר, חלק ומוצלח".

אוליבר וינדהולז, מנכ"ל ratiopharm אמר, "אנחנו גאים להצטרף למשפחת טבע. מזה זמן רב אנו מאמינים כי טבע היא השידוך המתאים עבור ratiopharm, הודות לאסטרטגיה הברורה שלה, מחויבותה ,ratiopharm מאמינים כי טבע היא השידוך המתאים עבור לייצור ושיווק תרופות גנריות וההנהלה המצוינת שלה. אנחנו סמוכים ובטוחים כי העסקה תהיה סיפור הצלחה הן עבור ratiopharm והן עבור טבע. נעשה כמיטב יכולתנו למנף את פעילותה של ratiopharm על מנת לקדם את העסקים השונים של טבע".

רכישת ratiopharm מבוססת על מבנה locked box. לפי מבנה זה, טבע שילמה 3.625 מיליארד יורו עבור מניות ratiopharm, סכום המשקף את שווי החברה המוסכם (ללא מזומן וללא חוב), בנוסף לריבית שנצברה מ-1 בינואר, 2010, ועד תאריך סגירת העסקה, על סך 186 מיליון אירו. טבע מרוויחה מכל עלייה בהון וערך הנכסים של ratiopharm החל מתאריך זה. מחיר הרכישה בדולרים הסתכם בכ 4.95- מיליארד דולר.

עם סיום הרכישה מצפה טבע לממש סינרגיות בשווי של לפחות 400 מיליון דולר, אשר אמורות להתממש במלואן בתוך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully