וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני היוצרים: "החשבת 'תוכנית חיסכון' ו'לילה כלכלי' כתעודה - בדיחה רגולטורית"

אופיר בר-זהר

10.8.2010 / 14:51

"כתבות על מחירי הדיור המאמירים או על התורים בנתב"ג הן ראויות אבל בוודאי לא תיעודיות"



מטה איגודי היוצרים תוקף היום את החלטת מועצת הרשות השנייה להמשיך ולהחשיב את התוכניות "תוכנית חיסכון" ו"לילה כלכלי" כתוכניות תעודה. לדברי היוצרים, "מדובר בתוכניות תעודה במשקל נוצה, וההחלטה להכיר בהן ככאלה מעידה על חוסר הבנה בסיסי ומדאיג תעודה מה היא. כתבות על מחירי הדיור המאמירים או על התורים בנתב"ג בשיא עונת התיירות הן ראויות אבל בוודאי לא תיעודיות. ההחלטה להכיר בתוכניות הכלכליות כתוכניות תעודה היא לא יותר מבדיחה רגולטורית לא מצחיקה, שתגזול בוודאות פרנסה מיוצרי תעודה".



היוצרים הוסיפו כי "חבל שלמועצה החדשה לא היה אומץ לסטות מהקו הלא ראוי של המועצה הקודמת, שלבקשת הזכיינים הגמישה מאוד את הגדרות הדרמה והתעודה, אלא להיפך: המועצה החדשה מגמישה את ההגדרות עוד יותר. לא זו הדרך לחזק את מעמד הרגולציה, שצפוי להיפגע קשות עם המעבר לרישיונות".



מועצת הרשות השנייה הודיעה אמש כי ועדת הטלוויזיה במועצה החליטה לאחר שימוע, כי התוכניות "תוכנית חיסכון" ו"לילה כלכלי" ימשיכו להיחשב תוכניות תעודה. מהמועצה נמסר כי מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, יפעל באופן הדוק מול זכיינית ערוץ 2 בכדי שתעמיק את המרכיבים התיעודיים והתחקיריים בתוכנית חיסכון.



עוד נמסר כי "לגבי התוכנית 'לילה כלכלי', החליטה מועצת הרשות השנייה כי ניתן יהיה להכיר בה כתוכנית תעודה, בתנאי שתעמוד בתנאי נאותות ההפקה הנדרשים לתוכניות תעודה. הוועדה קבעה נקודת בדיקה לבחינת השיפורים הנחוצים בתוכנית בתוך 4 חודשים". אם "לילה כלכלי" לא תוכר כתוכנית תעודה, ערוץ 10 יימצא בבעיה בנוגע לעמידה במחויבויות התוכן שלו.



גופי השידור הגיעו לשימוע ביום שני במשלחות גדולות. משלחת ערוץ 2 מנתה, בין השאר, את מנכ"ל חברת החדשות אבי ויס, סמנכ"ל רשת שאול מגנזי, היועצת המשפטית של רשת אילאיל לבנת, היועץ המשפטי החיצוני אמיר ונג, מנחת התוכנית קרן מרציאנו והעיתונאי מנחם הורוביץ. מערוץ 10 הגיעו בין השאר המנכ"ל יוסי ורשבסקי, סמנכ"לית התוכן קרני זיו, סמנכ"ל החדשות אורי רוזן והיועצת המשפטית דבורה קמחי.



זכייניות הטלוויזיה המסחרית מחויבות להוציא סכום מינימלי בשנה על תכנים מסוג דרמה, סרטי תעודה ותוכניות תעודה. בערוץ 2 לדוגמה, היה מדובר בסכום של כ-190 מיליון שקל ב-2008, הנגזר הן מהכנסות הזכייניות והן מהתחייבויותיהן במכרז, ואילו ערוץ 10 מחויב להוציא סכום של 50 מיליון שקל בשנה על דרמה ותעודה.



בעבר כבר נעשו אי אלו התאמות כמו קביעת "ז'אנר מיוחד" המאפשר לזכייניות להחשיב במסגרת ההוצאה על תכני סוגה עלית תוכניות בידור מושקעות כמו "ארץ נהדרת", עדי אשכנזי ו"קצרים". כמו כן, הרגולציה מאפשרת להחשיב כתעודה תכנים בידוריים עם אפיונים תיעודיים כמו "שגב בא לבשל" ו"סופר נני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully