וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוט סיימה את הרבעון השני עם עלייה של 36% בהכנסות ל-13.6 מיליון דולר

ניר צליק

10.8.2010 / 15:47

החברה מכרה איגרות חוב מסוג ARS ששוויין הנקוב עמד על כ-27.5 מיליון דולר תמורת 12.3 מיליון דולר



" ממשיכה במגמת צמיחה חזקה בהכנסותיה לצד עלייה ברווחיות", אמר רמי הדר, נשיא ומנכ"ל אלוט תקשורת. ואכן, מבחינת הפרמטרים העסקיים אלוט מציגה שיפור משמעותי, אך עם זאת, פעילות ההשקעה של החברה היתה מוצלחת פחות.



החברה מכרה את איגרות החוב שהחזיקה, מסוג ars, ב-12.3 מיליון דולר בלבד, כאשר ערכן הנקוב היה מעל 27 מיליון דולר. כך שהשקעתה של אלוט במכשיר הפיננסי הסבה לה הפסד של כ-15 מיליון דולר. השווי שלפיהן נמכרו האיגרות בסופו של דבר היה נמוך מזה שהחברה נקבה בו בשיערוכים שלה ברבעון הקודם, שהעניקו לאיגרות החוב ערך של 14.2 מיליון דולר.



ars זה סוג של איגרת חוב שמונפקת לטווח ארוך של 40-10 שנה על ידי חברות, רשויות מקומיות, מוסדות וחברות כרטיסי אשראי, אך הריבית עליה משתנה ונקבעת במכרז מדי שבוע, שבועיים, חודש או חמישה שבועות. חברות ישראליות רבות השקיעו במכשיר, ומרביתן קיבלו את כספן בחזרה. בין החברות שהצליחו להחזיר את ההקשעה במלואה נמצאות טבע, נובה מכשירי מדידה, ויסוניק ואינקרדימייל.



המכשיר הפיננסי, שפותח בסוף שנות ה-80, נהנה מנזילות גבוהה, אך בקיץ 2007 בוטלו מכרזי ריבית רבים, עם תחילת המשבר, משום שהיקף הביקושים היה נמוך משמעותית מהכמות שהוצעה ומשום שלמנפיק ה-ars ולבנקאי שהיה המתווך בהנפקה לא היתה התחייבות פורמלית לעשות שוק במכשיר. את הרבעון הנוכחי, השני, סיימה אלוט עם הכנסות של 13.6 מיליון דולר - עלייה של 36% לעומת הכנסות של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל.



הוצאות התפעול של החברה עמדו על 9.4 מיליון דולר לעומת 8.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח התפעולי הסתכם ב-265 אלף דולר לעומת הפסד תפעולי של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי תגמולי אופציות עמד הרווח התפעולי המתואם על 500 אלף דולר לעומת 635 אלף דולר ברבעון המקביל.



ההפסד הנקי עמד ברבעון השני של 2010 על 7.4 מיליון דולר כתוצאה ממכירת ה-ars של החברה. זאת לעומת הפסד נקי של 1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי מחיקה זו והוצאות בגין אופציות רשמה החברה רווח נקי מתואם של 786 אלף דולר או 3 סנט למניה לעומת הפסד נקי מתואם של 359 אלף דולר או 2 סנטים למניה ברבעון המקביל.



אלוט תקשורת הוקמה ב-1996 ועוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של פתרונות לניהול ואופטימיזציה של רשתות פס רחב. החברה מספקת פתרונות מבוססי תוכנה וחומרה, המאפשרים למפעילי רשתות תקשורת מכל הסוגים - סלולר, קווי (dsl), כבלים וכדומה, וכן לארגונים לנהל בצורה אופטימאלית תעבורת נתונים ברשת.



אלוט הונפקה ב-2006 בנאסד"ק, לפי מחיר של 12 דולר למניה, כאשר היא גייסה אז 78 מיליון דולר. החברה נסחרת כיום במחיר 5.05 דולרים, המשקף לחברה שווי של כ-113 מיליון דולר בדילול מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully