וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם ארז מבקשת הקפאת הליכים: בימים הקרובים יחזרו צ'קים בהיקפים משמעותיים

עדי דברת-מזריץ

10.8.2010 / 16:37

מבקשת מבית המשפט פסק זמן שיאפשר לה למצוא משקיע שירכוש את הרשת



לאחר שלא הצליחה למצוא שותף שישקיע ברשת, לחם ארז פנתה היום (שלישי) לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים ומינוי נאמן. זאת במטרה להמשיך להפעיל את הרשת כעסק חי במהלך ההקפאה.
לחם ארז מבקשת מבית המשפט פסק זמן שיאפשר לה למצוא משקיע שירכוש את הרשת.



הרשת טוענת בבקשה כי בשנתיים האחרונות עברה הליכי התייעלות משמעותיים וכי משנת 2008 פעילות הרשת מאוזנת תפעולית. "ההתייעלות גבתה מבעלי הרשת, מר גיורא נפתלי, מחיר כבד בדמות הזרמת כספים במיליוני שקלים", נכתב בבקשה. "רק במהלך השנה וחצי האחרונות, הוזרם על ידי מר גיורא נפתלי מכספו סך של 6.5 מיליון שקל עבור כיסוי חובות שצברה הרשת בעבר", טוענים לבית המשפט.



לחם ארז מתריעה כי בעקבות הוצאות חד פעמיות הנובעות מ"גיבנות" משנים עברו, היא נקלעה לבעיה תזרימית שהוחרפה בימים האחרונים ותוביל לחזרת צ'קים בהיקפים משמעותיים מחשבונות הרשת כבר בימים הקרובים. החברה מזהירה כי מסיבה זו, במידה ולא ינתן צו הקפאת ההליכים, היא תהיה חשופה לתביעות ויקטן הסיכוי למכור את הרשת כ'עסק חי'.



הרשת הרגיעה כי אין בכוונתה לפטר עובדים במהלך ההקפאה וכי משכורות יולי ואוגוסט נלקחו בחשבון במימון תוכנית ההפעלה.



עוד נמסר כי הנושה הגדול ביותר שלה, בנק פועלים, הסכים לצו הקפאת ההליכים. בנוסף, הבנק ונפתלי נתנו את הסכמתם העקרונית להעמדת מימון, של עד 700 אלף שקל בחלקים שווים יחדיו למימון הפעלת ההקפאה.



חובות הרשת עומדים על 12.4 מיליון שקל. מתוכם, 5.7 מיליון שקל לבנק הפועלים, כ-925 אלף שקל לבנק לאומי, כ-1.47 מיליון שקל לעובדים ולרשויות המס ו-3.85 לנושים בלתי מובטחים כגון ספקים.



לחם ארז, שבבעלות גיורא נפתלי, הוקמה בשנת 96' ומונה 16 סניפים, שלושה בבעלות והיתר מופעלים בזכיינות. לחברה 85 עובדים, מתוכם 35 עובדים במפעל הייצור ובמשרדים בנתניה ו-50 עובדים בסניפים שבבעלות הרשת. בנוסף, מועסקים 90 עובדים דרך זכייני הרשת.



בשנים האחרונות סבלה לחם ארז ממשבר ניהולי, כאשר המנכ"ל ניר סגל שהחזיק ב-10% מהרשת, פוטר על ידי נפתלי, חודשים ספורים לאחר שמונה לתפקיד. מאז הוחלפו גם מנכ"לים נוספים והרשת סבלה מהפסדים של מעל 10 מיליון שקל ובשנתיים האחרונות היא סגרה 10 סניפים.



כבר לפני כשנתיים הודיעה לחם ארז, על משא ומתן בשלבים סופיים למיזוג עם רשת קופי בין וכי הרשת הממוזגת תמנה 41 סניפים, כאשר שני המותגים ימשיכו להתקיים באופן נפרד ומבודל תחת ניהול משותף. זמן קצר לאחר מכן הופסק המשא ומתן וקופי בין נקנתה על ידי חברת סיטי פוד של דני ורנר ודני הרשקוביץ.



נפתלי, שהיה גם מבעליה של קופי בין טרם מכירתה לורנר והרשקוביץ, תובע בימים אלה מסיטי פוד כ-590 אלף שקל. לטענתו, סיטי פוד התחייבה לשלם לו סכומי כסף במסגרת הסכם המכר של הרשת, אך ההמחאות שקיבל חוללו בשל העדר כיסוי מספיק ולאחר שחשבונה של סיטי פוד הוכרז כחשבון מוגבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully