וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים יכולים להירגע: נדחה ניסיון האוצר להעלות את האגרות והיטלי הפיתוח

רנית נחום-הלוי

10.8.2010 / 16:42

היועץ המשפטי לכנסת המליץ לוועדת הפנים שלא לאשר את הצעת החוק: "ספק אם ההצעה תעמוד בביקורת חוקתית"



ועדת הפנים של הכנסת דחתה את הצעת הממשלה לשינוי והעלאת תעריף אגרות והיטלי הפיתוח על קבלנים. היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, המליץ לוועדה לא לאשר את הצעת החוק שהעבירה הממשלה. "לדעתנו, נוסח הצעת החוק שהניחה הממשלה בפני הוועדה אינו עומד בסטנדרטים מקובלים לחקיקת מס וספק אם יעמוד בביקורת חוקתית", כתב.



הצעת החוק שהגישה הממשלה מאפשרת לכל רשות מקומית לקבוע מס תשתיות שיכיל מס מוסדות ציבור. אם עד היום הקמת מוסדות ציבור היו ממומנים בחלקם על ידי הממשלה, מטרת הצעת החוק היא להשיט את החובה הזו על היזמים.



כמו כן, הצעת החוק מעדכנת את התעריף שגובות רשויות מקומיות עבור היטלי פיתוח ואגרות. אם עד היום היה היטל סטנדרטי ארצי לפיו גבו רשויות מקומיות היטלים ואגרות, לפי הצעת החוק תהיה לרשויות המקומיות אפשרות לבקש להעלות את התעריף בשיעור של עד 40% באישור שרי הממשלה.



בהתאחדות הקבלנים טענו כי שינוי שיטת המיסוי והוספת מיסוי על מבני ציבור והשטחים הציבוריים, יגרום לעליית מחירי הדירות. בחוות דעת שהעביר היועץ המשפטי לכנסת צוין כי הצעת החוק עלתה לדיון בוועדה הפנים כבר במהלך 2009, וכבר אז הועלו קשיים משפטיים ועובדתיים. "בחינת הנוסח החדש שהביאה הממשלה בפני הוועדה מעלה כי היא דומה בעיקרו להסדר המקורי ולא נותן פתרון לבעיות שהועלו", כתב היועץ המשפטי לכנסת.



בעיה נוספת שציין עו"ד ינון היא היותה הצעת החוק כללית ולא מפורטת. "הצעת החוק קובעת מסגרת כללית, לא ברורה ולא מפורטת", כתב היועץ המשפטי לכנסת. "אין זה מקובל בחקיקת מסים להותיר את ליבת ההסדרים לקביעת מחוקק המשנה. גם אם היינו מקבלים את עמדת הממשלה כעיקרון להסתפק בחקיקת משנה, ראוי היה כי הסדרים אלו יעמדו לנגד עיני חברי הכנסת בבואם לקבוע את הסעיפים המאפשרים הטלת מסים".



ממפלגת קדימה הדגישו כי אם הממשלה תבחר להתעלם מחוות הדעת המשפטית ובכל זאת תנסה לכפות את הוצאות הישרדותה על הציבור - ישקלו להגיש בג"צ. הניסיון לבצע מחטף פוליטי מכוער בחדרי חדרים ולחלוב כספי ציבור לטובת קופת השרצים של חברי הממשלה, הפך לדפוס קבוע בממשלת נתניהו", נמסר מהמפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully