וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הפנים אישרה: רישיון לעסקים חדשים יוענק לזמן מוגבל בלבד

עדיה פיטרמן

10.8.2010 / 16:54

הצעת הרפורמה ברישוי עסקים אושרה בידי ועדת הפנים והגנת הסביבה



ועדת הפנים והגנת הסביבה העבירה היום בצהריים את כל סעיפי הצעת חוק התייעלות כלכלית-רישוי עסקים לקראת ההצבעה השנייה והשלישית. זאת, על אף מחלוקות שהתעוררו בין הגורמים השונים.



מטרת החוק היא ליישם רפורמה ברישוי עסקים, המתבססת על המלצות ועדת הבר לבחינת רישוי עסקי, שהוקמה בעקבות הממצא לפיו 35% מהעסקים בישראל פועלים ללא רישיון כתוצאה מהבירוקרטיה המורכבת.



מסקנות הוועדה פורסמו ב-2006 ודנו בנושאים כמו צורך ביצירת הגדרות ברורות עבור המבקשים לפתוח עסק, מניעת סתירה בין הרשויות השונות, הקמת מסלול ירוק לקבלת היתר מזורז לעסקים קטנים ופשוטים, והקמת אתר אינטרנט שירכז את המידע למען שקיפות.



לאחר ויכוח בנושא הגבלת תוקף הרישיון לזמן מוגדר של 15 שנים - בהתאם להצעתו של יו"ר הוועדה ח"כ דוד אזולאי ובהתנגדות הממשלה, הגיעה הוועדה לפשרה הקובעת כי התקנה תחול רק על עסקים חדשים שיפתחו לאחר כניסת החוק לתוקף, ואילו עסקים קיימים המחזיקים ברישיון לצמיתות יישארו כך. אזולאי, ביקש לפצל את נושא הטלת אחריות פלילית על דירקטורים והרחבת האחריות המוטלת כיום על נושאי משרה מהצעת החוק ובקשתו עברה.



נושא הסייגים לקבלת היתר מזורז, אשר כוללים בין השאר הגשת תצהירים בנוגע להליך פלילי שקיים נגד המבקש או השולט בעסק, עבר גם הוא בהצבעה.



"הרפורמה החלה כחקיקה לייעול וזרוז, אך במקום זאת נוצרה מפלצת בירוקרטית שבעלי עסקים לא יוכלו לעמוד בה, מהפכה עם כל כך הרבה איסורים פשוט תקרוס”, אמר נציג מרכז השלטון המקומי ומנהל אגף רישוי בעיריית ת"א, אלחנן משי.



משרד הפנים והמרכז לשלטון מקומי התנגדו להחלת פרסום מפרט אחיד לתנאים לפתיחת עסק גם על הרשויות המקומיות בטענה כי הן אינן ערוכות לקביעת הגדרות ברורות שיחייבו אותן מאחר והן נדרשות לספק מענה לכל עסק לגופו.



"הרשות המקומית מחברת את העסק לחיי היום יום וישנו קושי להגדיר מפרט אחיד", אמר משי. כמו כן ציין כי רוב הרשויות הן קטנות וחסרות משאבים ולכן יתקשו עוד יותר להגדיר מראש את התנאים ולפרסמם.



בתגובה אמר אזולאי כי "אנחנו מוכנים לאפשר לכל רשות מקומית לפרסם מפרט שלה, ומקבלים את הטענה שיש מקום לשוני בין הרשויות, אך איך ניתן ברפורמה חשובה זו העוסקת בשקיפות לבקש לא לפרסם את המפרט?”.



גלעד קרן, עוזר ליועץ המשפטי של הוועדה הוסיף כי "הרשות תוכל לשנות את המפרט אבל תפרסם אותו, והוא יחול על עסקים חדשים, ועל אלו שקיימים יחול רק לאחר שלוש שנים, או כשיפוג הרישיון”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully