וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חובות פיקטיביים: פעילות הפקטורינג של כאל תציג הפסד של כ-5 מיליון שקל

אתי אפללו

10.8.2010 / 16:37

בשנה האחרונה כאל נקנסה על ידי וויזה אירופה וממאסטרקארד העולמית, וכן התגלו בה אי סדרים חשבונאיים



בשבועות הקרובים תציג חברת כרטיסי האשראי, כאל, את הדו"ח הכספי הראשון לאחר כניסתו של המנכ"ל החדש ישראל דוד, ובו בשורות לא טובות שמסתתרות הפעם בחברת הפקטורינג כאל פקטורינג.



כאל פקטורינג צפויה לרשום הפסד של כ-5 מיליון שקל בגין הפעילות. לאחרונה התגלה כי במאזן כאל פקטורינג נמצאים חובות שיש ספק האם הם חובות אמיתיים או פיקטיביים, וכן יש ספק ביכולת הגבייה של החובות הללו על ידי החברה. עם זאת, התגלה כי למעשה קיים "בור" של 5 מיליון שקל, של חובות הרשומים במאזן החברה שנקנתה אולם לא קיימים בפועל.



מצב זה התגלה כעת וזאת על אף שכאל ערכה לפעילות הפקטורינג בדיקת נאותות טרם הרכישה. בתחילת שנת 2009 הקימה כאל פעילות של פקטורינג ביחד עם חברת פסגות מימון ופקטורינג של אביחי סטולרו, ורכשה ממנה את פעילות החברה ואת תיקי הפקטורינג.



כאל מחזיקה ב-75% מחברת הפקטורינג. פרשת רכישת פעילות הפקטורינג על ידי כאל תיבדק אף היא ככל הנראה על ידי מבקר הפנים של דיסקונט המבצע ביקורת מקיפה על החברה. בשנה האחרונה התרחשו בכאל שורה של אירועים, בינהם היא נקנסה על ידי וויזה אירופה ומאסטרקארד העולמית, וכן התגלו בה אי סדרים חשבונאיים. בעקבות זאת צימצמה כאל את פעילות הסליקה באינטרנט שלה, וכן מנכ"ל החברה התחלף - בעז צ'ציק הוחלף על ידי ישראל דוד.



לאחרונה שכרה כאל את שרותיו של משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג-קוסט פורר גבאי, על מנת לעשות עבודה מקיפה והפקת לקחים מכל ארועי השנה האחרונה. ארנסט אנד יאנג מצטרף למשרד רואי החשבון גרוס חודק המבצע עבור דיסקונט, החברה האם של כאל, עבודה דומה בתחום הממשל התאגידי.



בשבועות האחרונים התרחשה בכאל החלפה משמעותית של כח האדם הניהולי עם מינויים של 5 סמנכ"לים חדשים לחברה. אבי צימרמן מונה לסמנכ"ל שיווק; גיל טופז מונה לסמנכ"ל ניהול סיכונים; ברק נרדי מונה לסמנכ"ל הכספים; ניקולס לב לסמנכ"ל ומנהל הפעילות הבינלאומית, וניב פולני ליועץ המשפטי. בשבוע האחרון סיימה את תפקידה בחברה סמנכ"ל משאבי האנוש רותי שושנקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully