וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 3.5 שנים: בוטל הסכם הזיכיון של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב

אבי בר-אלי

10.8.2010 / 20:08

הרשות הממונה החליטה הערב לבטל את הזיכיון MTS - שלרשותה יעמדו 30 יום לשינוי ההחלטה



3.5 שנים לאחר שהוענק - בוטל לפני דקות אחדות הסכם הזיכיון של קבוצת mts לביצוע פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן - כך נודע ל-themarker. זאת, בתום הצבעה שקיימה הערב הרשות הממונה לפרויקט.



בפני mts עומדים כעת 30 יום להיענות להצעת הפשרה האחרונה שהניחה בפניה המדינה ולאחר תקופה זו, ייכנס ביטול הפרויקט לתוקפו, ותחולט הערבות שהפקידה בסך 120 מיליון שקל.



בשבוע האחרון קיימו משרדי האוצר והתחבורה פגישה נוספת עם mts, בעקבות הצעת פשרה שהגישה הזכיינית באשר לתנאי הסגירה הפיננסית של הפרויקט. הצעת הפשרה של mts אמנם הציעה מנגנונים חדשים לפתרון כמה מן המחלוקות בין הצדדים, והפחיתה בכ-100 מיליון שקל את תוספת התקציב שדרשה מן המדינה (מתוך תוספת של כ-500 מיליון שקל). יחד עם זאת, ההצעה לא גילמה התקדמות בסוגיות הפיננסיות שעל הפרק, והותירה על כנה חשיפה במאות מיליוני שקלים בסיכונים המוטלים על המדינה. בנוסף, הגישה המדינה שתי הוראות שינוי מצידה לביצוע הפרויקט - אותן סירבה mts לממן.



משרדי האוצר והתחבורה הונחו בשבוע שעבר להגיע לנוסח מוסכם של הצעת מחליטים לביצוע הפרויקט במימון תקציב המדינה. זאת, במידה והמשא ומתן יכשל והחלופה התקציבית תוגש לשולחן הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully