וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: השריפות גרמו לנזק של 15 מיליארד

סוכנויות הידיעות

10.8.2010 / 21:25

השריפות ברוסיה גרמו לנזקים בסך 15 מיליארד דולר שהם 1% מהתמ"ג של המדינה. לפי ההערכות מניין ההרוגים כתוצאה מגל החום הפוקד את המדינה עומד על כ-7,000 בני אדם

מאות השריפות המשתוללות ברוסיה בשבועות האחרונים, בעקבות גל החום החמור ביותר במדינה מזה 130 שנים, גרמו לנזקים בסך 15 מיליארד דולר לכלכלתה של המדינה - כך דיווח היום היומון הכלכלי הרוסי "קומרסאנט".

לפי הדיווח, גרמו השריפות לנזקים בסך 15 מיליארד דולר, או 1%מהתמ"ג של רוסיה, המסתכם ב-1.5 טריליון דולר, לאחר שהרסו כשליש מיבול החיטה והובילו את הממשלה להכריז על הקפאה זמנית של יצוא החיטה עד סוף השנה. מניין ההרוגים הרשמי כתוצאה מהשריפות עומד על 50, אולם גל החום הוביל גם לעלייה של 50% בשיעור התמותה במוסקבה בחודש יולי, לעומת יולי 2009.

ג'ף מסטרס, מייסד שירות מזג האוויר המקוון Weather Underground, העריך בראיון לבלומברג כי לפחות 7,000 בני אדם מתו כתוצאה מגל החום במוסקבה וכי גל החום עשוי לקפח את חייהם של 15 אלף בני אדם עד סיומו. ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, העריך אתמול כי הבצורת וגל החום יובילו לקיצוץ של שליש בתפוקת החיטה של רוסיה גם בשנה הבאה. במוסקבה דיווחו מסעדות על ירידה חדה במספר הלקוחות, לאחר שהתושבים ביקשו להימנע מהעשן והאובך שהתפשטו בעיר ונמנעו מיציאה מהבית.

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע במפתיע בסוף השבוע על איסור זמני על יצוא חיטה מרוסיה, בעקבות הבצורת. פוטין הוסיף כי רוסיה, יצואנית החיטה השלישית בגודלה בעולם, לא יכולה להרשות לעצמה עליה במחירים המקומיים. מחיר החיטה זינק ב-50% מאז סוף יוני בעקבות הבצורת ברוסיה והוביל כלכלנים להזהיר מפני משבר מזון נוסף הדומה למשבר המזון של 2008-2007. כלכלני UBS הורידו השבוע את תחזית הצמיחה לכלכלת רוסיה בעקבות גל החום והעריכו כי הכלכלה תצמח ב-7%, לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה של 7.5%. ההאטה, אמרו הכלכלנים, נובעת מהירידה ביצוא והעלייה באינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully