וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריקת מרץ: הבנק הפדרלי ישקיע מחדש תשלומי הקרן של משכנתאות באג"ח ממשלתיות אמריקאיות

סוכנויות הידיעות

10.8.2010 / 21:38

הותיר כצפוי הריבית ללא שינוי בשפל; דבק בנוסח הודעתו כי הריבית תישאר נמוכה מאוד לזמן ממושך



הבנק הפדרלי הותיר היום כצפוי ללא שינוי את הריבית בארה"ב בשפל של 0%-025% ושב והתחייב להותיר את הריבית ברמה נמוכה מאוד לפרק זמן ממושך. עם זאת, הודיע הבנק המרכזי על צעד קטן, שהוגדר על ידי אנליסטים כסמלי בעיקרו, שנועד לתמוך בהתאוששות כלכלת ארה"ב: הבנק הפדרלי הודיע כי במקום לאפשר להיקף הנכסים במאזניו להצטמצם, בכוונתו להשקיע מחדש את תשלומי הקרן על החזקותיו באג"ח מגובות משכנתאות, באג"ח ממשלתיות אמריקאיות לטווח ארוך.







"קצב התאוששות הכלכלה צפוי להיות מתון יותר משהוערך עד כה בטווח הקצר", אמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc). "כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלית בהקשר של יציבות מחירים, החליטה הוועדה כי החזקות הבנק הפדרלי בני"ע יישארו ברמה הנוכחית".



לא חל שינוי בנוסח ההודעה לפיו הריבית בארה"ב תישאר ברמה "נמוכה באופן חריג לפרק זמן ממושך" - הנוסח שמשמש את הבנק המרכזי מאז חודש מארס 2009. נשיא הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, תומס הניג, הצביע זו הישיבה החמישית ברציפות נגד המשך הכללת המונח "פרק זמן ממושך" בהודעת הבנק. הניג גם הצביע נגד ההחלטה לחדש את ההשקעות של הבנק המרכזי באג"ח מגובות משכנתאות.



בישיבתו הקודמת של הבנק הפדרלי, אשר נערכה ב-22 וב-23 ביוני, הוריד הבנק את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב, ונימק זאת במשבר החוב באירופה. עוד עלה מפרוטוקול הישיבה כי בכירים בבנק הזהירו כי יתכן שיידרשו צעדים נוספים כדי לתמוך בכלכלה במקרה של הרעה משמעותית בתחזית הכלכלית.



בישיבתו ביוני גם הוריד הבנק הפדרלי קלות את תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית, והעריך כי צפויה צמיחה של 3.5%-3% השנה, לעומת תחזית הבנק בישיבתו הקודמת בחודש אפריל לצמיחה של 3.7%-3.2%. הבנק גם הוריד קלות את תחזית הצמיחה לשנת 2011. הבנק גם העלה קלות את תחזיות האבטלה, והעריך כעת כי שיעור האבטלה בארה"ב יהיה 9.2%-9.5% בסוף השנה, וברמה של 8.3%-8.7% בסוף שנת 2011. שיעור האבטלה הנוכחי בארה"ב הוא 9.5%. בה בעת, הבנק העריך כי אין חשש להאצה באינפלציה, וצפה בישיבתו האחרונה כי האינפלציה השנה תהיה בשיעור של 1%-1.1% לעומת תחזית קודמת של 1.2%-1.5%.



הדו"ח התקופתי על מצב הכלכלה האמריקאית של הבנק הפדרלי, המכונה "ספר הבז'", אשר פורסם לפני כשבועיים, קבע כי הצמיחה בפעילות הכלכלית בחלק מאזורי ארה"ב רשמה האטה או נבלמה כליל בחודש יוני ובמחצית הראשונה של יולי. כלכלת ארה"ב כולה המשיכה לצמוח, אולם חלק מ-12 מחוזות הבנק הפדרלי דיווחו על האטה ואף עצירה של הצמיחה.



ספר הבז' שפורסם ב-28 ביולי הצטרף להערכות קודמות שסיפק הבנק הפדרלי, לפיהן התאוששות כלכלת ארה"ב איבדה חלק מתנופתה החל משלהי הרבעון השני של השנה. בחודש שעבר, אמר ברננקי בעדותו הדו-שנתית על המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי בפני הקונגרס, כי "הבנק הפדרלי נכון לנקוט בצעדים נוספים במקרה של האטה משמעותית בצמיחת כלכלת ארה"ב, או במקרה שהכלכלה הגדולה בעולם תשוב ותשקע במיתון".



עם זאת, ברננקי הוסיף כי הבנק המרכזי אינו מתכוון לנקוט בצעדים נוספים להמרצת הכלכלה "בטווח הקרוב", למרות "חוסר ודאות יוצאת דופן" בתחזית הכלכלית. ברננקי אמר עוד כי הוא צופה צמיחה כלכלית מתונה ואינפלציה נמוכה, וכי יחלוף עוד זמן מה בטרם שוק התעסוקה ישיב לעצמו את המשרות שאיבד עקב המיתון.



אלן גרינספאן, אשר שימש כיו"ר הבנק הפדרלי במשך 18 שנים ופרש מתפקידו בשנת 2006, העריך ביום שישי האחרון כי נרשמה הרעה בתחזית הכלכלית. "זאת נראית לי הפוגה בהתאוששות, אולם הפוגה בהתאוששות מסוג זה מרגישה כמעין מיתון", אמר גרינספאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully