וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקלה בת"א הגיעה לתחנה האחרונה?

אבי בר-אלי

10.8.2010 / 22:12

הרשות הממונה על הרכבת הקלה בתל אביב ביטלה את הסכם הזיכיון של החברה האמונה על הפרויקט. במקביל, הוגשה הצעה משופרת ביחס למחלוקות בין הצדדים

5 שנים לאחר שהוענק - בוטל הערב הסכם הזיכיון של קבוצת MTS לביצוע פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן - כך נודע ל-TheMarker. זאת, בתום הצבעה שקיימה הערב הרשות הממונה לפרויקט.

במקביל להחלטת הרשות הממונה, הועברה ל-MTS הצעה משופרת מצד המדינה ביחס למחלוקות שנותרו פתוחות בין הצדדים. ל-MTS ניתנה האפשרות להסכים לתנאי הצעה זו בתוך 12 יום ולאחר תקופה זו, ייכנס ביטול הפרויקט לתוקפו, ותחולט הערבות שהפקידה בסך 120 מיליון שקל.

בשבוע האחרון קיימו משרדי האוצר והתחבורה פגישה נוספת עם MTS, בעקבות הצעת פשרה שהגישה הזכיינית באשר לתנאי הסגירה הפיננסית של הפרויקט. הצעת הפשרה של MTS אמנם הציעה מנגנונים חדשים לפתרון כמה מן המחלוקות בין הצדדים, והפחיתה בכ-100 מיליון שקל את תוספת התקציב שדרשה מן המדינה (מתוך תוספת של כ-500 מיליון שקל). יחד עם זאת, ההצעה לא גילמה התקדמות בסוגיות הפיננסיות שעל הפרק, והותירה על כנה חשיפה במאות מיליוני שקלים בסיכונים המוטלים על המדינה. בנוסף, הגישה המדינה שתי הוראות שינוי מצידה לביצוע הפרויקט - אותן סירבה MTS לממן.

משרדי האוצר והתחבורה הונחו בשבוע שעבר להגיע לנוסח מוסכם של הצעת מחליטים לביצוע הפרויקט במימון תקציב המדינה. זאת, במידה והמשא ומתן יכשל והחלופה התקציבית תוגש לשולחן הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully