וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוט הפסידה 15 מיליון דולר על השקעתה בנגזרים אמריקאיים

ניר צליק וליאור זנו

11.8.2010 / 7:03

הסיפור היומי



>> "אלוט ממשיכה במגמת צמיחה חזקה בהכנסותיה בצד עלייה ברווחיות", אמר רמי הדר, נשיא ומנכ"ל אלוט תקשורת. ואכן, מבחינת הפרמטרים העסקיים אלוט מציגה שיפור משמעותי, אך פעילות ההשקעה של החברה היתה מוצלחת פחות.

החברה מכרה את איגרות החוב שהחזיקה מסוג ars ב-12.3 מיליון דולר בלבד, שערכן הנקוב היה יותר מ-27 מיליון דולר - כך שהשקעתה של אלוט במכשיר הפיננסי הסבה לה הפסד של כ-15 מיליון דולר. השווי שלפיו נמכרו האיגרות בסופו של דבר היה נמוך מזה שהחברה נקבה אותו בשיערוכיה ברבעון הקודם, שהעניקו לאיגרות החוב ערך של 14.2 מיליון דולר.



המכשיר הפיננסי שפותח בסוף שנות ה-80 נהנה מנזילות גבוהה, אך בקיץ 2007 בוטלו מכרזי ריבית רבים עם תחילת המשבר, משום שהיקף הביקושים היה נמוך משמעותית מהכמות שהוצעה ומשום שלמנפיק ה-ars ולבנקאי שהיה המתווך בהנפקה לא היתה התחייבות פורמלית לעשות שוק במכשיר.



את הרבעון השני סיימה אלוט עם הכנסות של 13.6 מיליון דולר, עלייה של 36% לעומת הכנסות של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל. הוצאות התפעול של החברה הסתכמו ב-9.4 מיליון דולר, לעומת 8.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-265 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.



בניכוי תגמולי אופציות הסתכם הרווח התפעולי המתואם ב-500 אלף דולר, לעומת 635 אלף דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי הסתכם ב-7.4 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי מחיקה זו והוצאות בגין אופציות רשמה החברה רווח נקי מתואם של 786 אלף דולר, 3 סנטים למניה, לעומת הפסד נקי מתואם של 359 אלף דולר, 2 סנטים למניה, ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully