וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של רבינטקס יצטרכו להילחם גם במס הכנסה

מאת יעל פטר

11.8.2010 / 7:03

החברה נדרשת לשלם 20 מיליון שקל לרשות המסים בגין 2004-2007



>> בעלי האג"ח של רבינטקס למודי ניסיון רע. רק לפני כשנה החברה, המייצרת ומשווקת ציוד מיגון וטקסטיל לתעשייה הביטחונית, נכנסה לחוב כלפיהם, והאריכה את מועדי תשלום האג"ח בתמורה להעלאה בריבית שתשלם להם החברה - אך הסדר החוב לא עזר.



בשבוע שעבר ספגו בעלי האג"ח של החברה מהלומה נוספת, כאשר זו הודיעה כי היא נדרשת לשלם 20 מיליון שקל לרשות המסים בגין 2004-2007.

בשל קשיים שאליהם נקלעה החברה, תשואות האג"ח המשיכו לטפס מאז וכיום הן מגיעות לפדיון ברוטו של 32% בשנה - תשואה המעידה על חוסר אמון של מחזיקי האג"ח בכך שהחברה תצליח לעמוד בהתחייבויותיה.



רבינטקס צריכה לשלם לבנקים ולבעלי האג"ח שלה כ-50 מיליון שקל בשנה הקרובה, אך בקופתה רק 8.6 מיליון שקל ועוד 6.4 מיליון שקל משועבדים. פעילותה השוטפת יצרה ברבעון הראשון מזומנים בהיקף של 2.2 מיליון שקל. מצבה של החברה לא נעלם מעיני המשקיעים: שוויה ירד בשנה האחרונה ב-65% והגיע ל-38 מיליון שקל בלבד.



רבינטקס תתקשה לעמוד בתשלומי המס הללו, שכן בדו"חות הרבעון הראשון הציגה החברה הפסד תפעולי של 3.3 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009, כמו גם צניחה של כמעט 50% בהכנסות החברה, שהסתכמו ב-80 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה ירד מאז תום 2009 ב-13% והא מסתכם ב-70 מיליון שקל.



עדיין לא ברור אם ומתי יהיה על החברה לשלם את המסים האלה, וברבינטקס מקווים כי התשלום יהיה נמוך מהמחיר הנקוב. החברה חולקת על גובה המס ובכוונתה להגיש השגה על השומות. במהלך החודש תפרסם החברה את דו"חותיה, ורואי החשבון יצטרכו להחליט איך להתייחס לחבות המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully