וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דש איפקס יממן לחברת אנרגיה קנדית חיפושי נפט בישראל

מאת ליאור זנו

11.8.2010 / 7:03

בלעדי בית ההשקעות ישמש בנקאי ההשקעות של חברת חיפושי הנפט הקנדית אדירה, השותפה עם חברת מודיעין בקידוח גבריאלה



>> בית ההשקעות דש איפקס, שבשליטת אלי ברקת, נכנס למימון עסקי חיפושי הגז והנפט בישראל. דש איפקס מיזוגים ורכישות חתם על הסכם עם חברת החיפושים הקנדית אדירה אנרגיה, וישמש בנק ההשקעות הבלעדי שלה לגיוס הון. אדירה מונפקת בארה"ב, ומתכננת לגייס 4-6 מיליון דולר כדי לממן את פעולות החיפושים שלה בישראל ולנסות להנפיק את עצמה גם בקנדה.



לאדירה אנרגיה אחזקות בארבעה רישיונות חיפוש בישראל, בהם רישיון גבריאלה, הנמצא במים העמוקים בין נתניה לאשדוד, שבו מחזיקה אדירה 30%. מודיעין של צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר מחזיקים ב-70% הנותרים.

לאדירה היתה אחזקה מלאה ברישיון עד שמכרה בינואר האחרון למודיעין חלק ממנה, ונותרה עם 30%. השתיים אישרו תוכנית עבודה בשטח הרישיון בתקציב של 8 מיליון דולר והערכת זמן טנטטיבית. השלב הבא ברישיון הוא ביצוע סקר סייסמי תלת-ממדי עד תחילת ינואר 2011. מודיעין אמורה לשלם 6.8 מיליון דולר ואדירה 1.2 מיליון דולר עבור עבודות הפיתוח ברישיון.



בנוסף מחזיקה אדירה באחזקה מלאה ברישיון איתן, שבעמק החולה; ברישיון יצחק, הנמצא 17 ק"מ מהחוף בין חדרה לנתניה; וברישיון שמואל, הצמוד לחוף בין אשקלון לבת ים.



מנכ"ל דש איפקס מיזוגים ורכישות, יאיר אפרתי, אמר כי "ההסכם לגיוס ההון שנחתם בין אדירה העולמית לבין דש איפקס מיזוגים ורכישות הוא הוכחה כי חברות בינלאומיות רואות בשוק הישראלי הזדמנות להשקעה מניבה ולצמיחה אפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully