וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצרנו את הדימום, השלב הבא הוא רכישות ומיזוגים"

מאת נועם בר

11.8.2010 / 7:03

כלל פיננסים סיים רבעון חיובי בזכות מכירת חברת המסחר במט"ח אווא פורקס. על הפעילות מעבר לים אמר המנכ"ל טל רז: "טיטניום תרוויח כבר ברבעון השלישי"



>> פחות משנה לאחר שהימר עליו נוחי דנקנר כאדם המתאים לחלץ את כלל פיננסים מהבוץ - טל רז, מנכ"ל בית ההשקעות, מעיד כי החברה מתחילה לחזור למסלול.



כלל פיננסים סיים את הרבעון השני ברווח נקי המיוחס לבעלי ההון של כ-17 מיליון שקל לעומת הפסד של 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה נהנתה הרבעון מרווח חד-פעמי של 19 מיליון שקל - שנבע ממכירת אחזקותיה באווא פורקס.

אחרי שנתיים רצופות של הפסדים מדובר ברבעון שני ברציפות של התאוששות לבית ההשקעות. בסך הכל מדובר ברווח נקי של 31.7 מיליון שקל במחצית הראשונה לעומת הפסד של 17.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. לולא מכירת אווא היתה החברה מסיימת את הרבעון בהפסד של 4 מיליון שקל.



יחד עם זאת, גם בנטרול הרווח החד-פעמי ניכרת התאוששות בתוצאות מרבית מגזרי הפעילות של החברה. רז יכול רק לדמיין איך היו נראות התוצאות הכספיות שלו אם כלל לא היתה סוחבת על גבה הוצאות מימון בגין חובות של מאות מיליוני שקלים.



"את השלב הראשון של עצירת הדימום והחזרת החברה לפסים של רווחיות וצמיחה, עשינו. כעת, בשלב השני, החברה נערכת להגדלת בסיס הנכסים שלה גם באמצעות רכישות ומיזוגים. עד היום לא התעסקתי בזה. תשומת הלב כולה הופנתה לאיזון בית ההשקעות", אמר אתמול רז ל-themarker.



אחד המהלכים האחראיים להתאוששות של כלל פיננסים הוא שינוי התמהיל בקרנות הנאמנות שהיא מנהלת - החברה פעלה במגמה להפחית את שיווק הקרנות הכספיות שדמי הניהול בהם אפסיים - ולהתמקד בקרנות המסורתיות הרווחיות יותר.



כתוצאה מכך היקף הנכסים שמנהלות קרנות הנאמנות של כלל פיננסים ירד בשנה האחרונה ב-10% ל-8.7 מיליארד שקל. במקביל עלו דמי הניהול הממוצעים שגובה כלל פיננסים בקרנות הנאמנות מ-0.94% ל-1.33% נכון לסוף הרבעון השני. ההכנסות מניהול תיקי ההשקעות וקרנות הנאמנות עלו ל-38.2 מיליון שקל ברבעון לעומת 28.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 34% בהכנסות.



"הפגיעה בכלל בטוחה לא מהותית"



גם חברת תעודות הסל מבט, שבה מחזיקה כלל פיננסים, הציגה גידול בנכסים ובהכנסות. היקף הנכסים שמנהלת מבט הגיע ל-6.1 מיליארד שקל לעומת כ-5 מיליארד שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ברבעון השני צמחו ב-42% לעומת הרבעון המקביל ל-7.8 מיליון שקל. זאת בעקבות עלייה בהיקף הנכסים ושינוי בתמהיל התעודות - מעבר מתעודות העוקבות אחר מדד מניות הפחות רווחיות לתעודות העוקבות אחר מדדי אג"ח הרווחיות יותר.



בכלל פיננסים השיקו בתחילת הרבעון את חטיבת המדדים, שמרכזת את כל המוצרים הפסיביים שמנהלת החברה - קרנות סל ותעודות סל - תחת מערך אחד.



באפריל הורידה חברת הדירוג מידרוג את הדירוג לחברה. רז לא חושש מהורדת הדירוג לכלל פיננסים, שאילצה את מבט להוציא חלק מהפעילות מכלל בטוחה לבנק הפועלים: "הפגיעה בעמלות שגבתה כלל בטוחה אינה מהותית ומסתכמת באחוזים בודדים. פעילות תעודות הסל בחברה לא קיבלה בעבר תשומת לב מספיקה עד שבשוק דיברו על מכירת מבט. כיום המצב שונה לגמרי. אני מאמין מאוד בפעילות של המוצרים הפסיביים וחושב שהעולם הולך בכיוון הזה".



הפעילות היחידה שעדיין הראתה הפסדים היא זו שמעבר לים - החברה הבת טיטניום. במהלך הרבעון השני הפסידה טיטניום 5.2 מיליון שקל, ומתחילת השנה מגיע ההפסד ליותר מ-10 מיליון שקל. רז טוען כי החברה נמצאת במגמת שיפור משמעותי וצופה כי ברבעון השלישי היא תעבור לרווח. "היתה בטיטניום הוצאה חד-פעמית של מנהל בכיר שעזב וקיבל 250 אלף דולר. בניגוד לעבר, החברות הבנות שתחת טיטניום עובדות בסינרגיה מלאה תחת אותו ערוץ שיווק ומכירות, עם ערוץ תפעול אחד ובפלטפורמה אחת".



פעילויות אחרות שהכבידו על כלל ורשמו ירידה חדה בהכנסות וברווחים הן הברוקראז', שסבל מירידה במחזורי המסחר ובפעילות הזרים בשל המעבר של ישראל לארגון המדינות המפותחות, ופעילות הנוסטרו, שסבלה מרבעון שלילי בשוק המניות בשל המשבר בגוש היורו.



הפירעון המוקדם חוסך לכלל ביטוח 10 מיליון ש'



לפני שבועיים פרעה כלל פיננסים מוקדם מהמתוכנן הלוואה של 98 מיליון שקל, שקיבלה מהחברה האחות כלל ביטוח. לדברי רז, מהלך זה צפוי להקל על הוצאות המימון של כלל פיננסים בהיקף של כ-10 מיליון שקל בשנה. "דבר נוסף שעשינו הוא הורדת הוצאות השיווק והפרסום של החברה מ-25 מיליון שקל ב-2009, ל-10 מיליון שקל ב-2010", הוא מציין.



רז התייחס לאווירה בכלל פיננסים, שבעבר תוארה כקשוחה וקפדנית: "תוארתי כסוג של דיקטטור, אבל אני בא מעולם אחר (סלקום, נ"ב), שבו קודם כל מסתכלים על השורה התחתונה, כל דבר נמדד ולכל דבר יש יעדים. שוק ההון פחות מורגל לזה והיה צריך להיכנס בסערה כדי לשנות את החלקים הבעייתיים בדנ"א של הארגון. אפשר לומר שהשקט כאן והשינויים התקבעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully