וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים מכונית ביבוא אישי? בואו לראות אותה בנמל אשדוד

מאת דניאל שמיל

11.8.2010 / 7:07

בלעדי על פי עתירה מינהלית של יבואנית קרייזלר, מכוניות ביבוא אישי מגיעות לנמל אשדוד לפני שנמצא להן קונה - בניגוד לחוק - והקונים באים לראותן בחשאי "כמו פרטיזנים"



>> מודעה קטנה שפורסמה באחרונה באחד מלוחות המכירה בעיתונים הכריזה על "קרייזלר טאון אנד קאונטרי ביבוא אישי. הרכב נמצא בנמל אשדוד, הקונה הוא יד ראשונה". המודעה מעידה על תחום פעילות חדש של מתווכי היבוא האישי - יבוא של מלאי מכוניות והחזקתן בנמל עד שיימצא קונה מתאים.

גם במכשירי תנועה, יבואנית קרייזלר, שמו לב למודעה ואתמול הגישו עתירה מינהלית באמצעות משרד עוה"ד צמח שניידר ושות' נגד משרד התחבורה ורשות המסים, כדי לגרום להם לפעול נגד חברת היי קלאס קאר מאשדוד שייבאה את הרכב. על פי העתירה, מדובר ביבוא מסחרי במסווה, האסור על פי חוק.



על פי תמלילים של חוקר פרטי שבדק את העניין, היי קלאס מאפשרת ללקוחות לראות את המכונית בנמל, שאליו הם מוברחים "כמו פרטיזנים" ולאחר רכישת המכונית היא נרשמת על שמם, כיד ראשונה, למרות שעברה יותר מ-20 אלף מייל, לפי עדות המוכרים. לקוחות המעדיפים מכונית אחרת יכולים לראות בנמל גם הונדה אקורד קופה ביבוא אישי, או קרייזלר 300c "כמו של סאבלימינל".



בעתירה נטען כי מכשירי תנועה פנתה למשרד התחבורה ולרשות המסים כדי לעצור את מכירת המכונית. משרד התחבורה שלח מכתב להיי קלאס קאר, שבו נדרש להפסיק לפרסם את המכונית, אך לא להימנע ממכירתה. רשות המסים לא נקטה כל פעולה - וכך העניקו לחברה זמן למכור את המכונית ולהעלים ראיות, נטען.



ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "צר לנו שיבואני הרכב בחרו לפעול בצעד שכזה. משרד התחבורה ורשות המסים פועלים לאכוף את היבוא המסחרי בהתאם לנוהלים. מעבר לכך משרד התחבורה יגיב עניינית לעתירה בבית המשפט".



מסוכנות היי קלאס קאר נמסר כי באחרונה הגיעו חוקרים של משרד התחבורה למשרדים ולנמל, ובדקו את המכונית. מדובר במכונית שהוזמנה מארה"ב על ידי אדם פרטי שלא יכול היה לעמוד בתשלומים, והסוכנות סייעה לו למכור אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully