וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרהי מעדיף לפייס את מוזס ופישמן

אמיר טייג

11.8.2010 / 7:07

כיפופי ידיים



>> העזיבה של מיכאל גולן אינה עניין של מה בכך. היא מעידה שוב על חוסר היכולת של בעל המניות הגדול ב-hot, המשקיע הצרפתי פטריק דרהי, לשלוט בנתיב העסקי שבו הולכת החברה.

מבנה הבעלות ב-hot הוא אחת הבעיות המרכזיות שמנעו ממנה בעבר להתאושש מהמשבר של תחילת שנות ה-2000, כאשר חברת תבל החלה בהליך של כינוס נכסים. מאז המיזוג בין שלוש חברות הכבלים, נוהלה hot ללא בעל מניות המחזיק בשליטה. שלושת בעלי המניות הגדולים - קבוצת דלק של יצחק תשובה, אליעזר פישמן וקבוצת ידיעות אחרונות של ארנון מוזס - החזיקו כל אחד ב-15%-17% ממניות החברה, ולא היה להם הסכם שליטה שיסדיר את אופן הניהול. כל אחד משך לכיוונו, והחברה נשארה קירחת, ללא בעל שליטה שדואג קודם לרווחת החברה ובעלי המניות שלה.



כניסתו של דרהי לחברה הפיחה תקוות כי מבנה הבעלות ישתנה, וכך גם גורלה של החברה. דרהי השקיע ב-hot כ-1.2 מיליארד שקל ורכש כ-45% ממניותיה. בניגוד לחלק מבעלי המניות, את ההחזר על ההשקעה שלו יראה דרהי רק אם מניית החברה תרשום עליות, או שהחברה תחלק דיוודנד לבעלי המניות. לדרהי יש את התמריץ הגדול ביותר להשביח את החברה, ולהפוך אותה אחת ולתמיד לחברה שממוקדת בייצור ערך לכלל בעלי המניות השלה, כולל בעלי המניות מקרב הציבור.



הנוכחות של גולן ב-hot סימלה יותר מכל את השינוי שחברת הכבלים חייבת לעבור. גולן הוביל עבור דרהי את עסקת הרכישה של hot כבר משלביה הראשונים, והיה נציגו העיקרי בכל הקשור לניהול החברה. בין כל האנשים של מוזס ופישמן היה זה גולן שלחץ לבצע שינויים שלא היו נוחים ליתר בעלי המניות, שכן הוא ביקש לערער את סדרי העולם הישן. גולן נגע בעצבים החשופים של hot, וכנראה הרגיז את יתר בעלי המניות, שהתייחסו אליו כאל "הילד המעצבן של בעל הבית".



העובדה כי גולן מוצא עצמו מחוץ ל-hot אינה סימן חיובי עבור בעלי המניות מקרב הציבור. היא מעידה על כך שהאינטרסים הצרים של בעלי המניות הגדולים עדיין חזקים יותר וקובעים את התנהלות החברה. דרהי צריך את פישמן ומוזס כדי לבצע הצעת רכש במניות החברה ולהגדיל חלקו ליותר מ-45%. הוא גם צריך אותם כדי למזג לתוך החברה את חברת הסלולר מירס. לפני שבועיים היתה זו קשת ששילמה את המחיר, כאשר ערוץ ביפ נדחק מחוץ ל-hot על רקע המאבק בין קשת לבין מוזס. דרהי בחר שלא להתערב בסכסוך, כי לא רצה לפתוח חזית מול שותפו הגדול. עכשיו גולן הוא זה שמשלם את המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully