וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני מכין יורשת?

מאת חיים ביאור

11.8.2010 / 7:07

יו"ר ההסתדרות מינה את ראש המטה שלו לדירקטורית בחברת העובדים. רוית דום-פידל נחשבת לדמות הדומיננטית בארגון אחרי עופר עיני. בהסתדרות מעריכים כי היא עשויה להתמנות בעתיד ליו"ר החברה

ראש המטה של יו"ר ההסתדרות, עו"ד רוית דום-פידל, מונתה לדירקטורית בחברת העובדים, הזרוע הכלכלית של ההסתדרות. ההחלטה על מינוי דום-פידל התקבלה באופן רשמי בבית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה), המאגד את כל הסיעות הפוליטיות של ההסתדרות, אך למעשה, מאחורי ההחלטה עומד יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הנהנה מקואליציה רחבה הכוללת כמעט את כל הסיעות.

דום-פידל (37) נחשבת לדמות החזקה ביותר בהסתדרות אחרי עיני, אותו היא מלווה עוד מהתקופה שבה כיהן כיו"ר הסתדרות עובדי המדינה ולאחר מכן כיו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. מאז מינוי עיני ליו"ר ההסתדרות, בתחילת 2006, היתה דום-פידל שותפה לכל מהלכיו במישור היחסים שבין ההסתדרות לבין הממשלה והמעסיקים הפרטיים וגם בתחום ההסתדרותי הפנימי. בין היתר הביאה מעורבותה הרבה בתחום האדמיניסטרטיבי לצמצום סמכויותיו של מנכ"ל ההסתדרות, גדי לוטן, מגמה שתרמה להחלטתו לפרוש מהתפקיד, כפי שנודע בחודש האחרון.

עמדת כוח ללא תהילת העבר



כניסתה של דום-פידל לדירקטוריון של חברת העובדים היא שלב נוסף בתהליך ההתחזקות שלה במנגנון ההסתדרותי. בכירים בהסתדרות אינם מוציאים מכלל האפשרות שבעתיד דום-פידל אף תמונה ליו"ר חברת העובדים, תפקיד שבו מחזיק כיום עיני עצמו. עד כה החזיקו כל ראשי ההסתדרות בעבר גם בתפקיד יו"ר חברת העובדים, ללא שכר. מנכ"ל חברת העובדים הוא רו"ח יגאל דן.

חברת העובדים חלשה בעבר על רבע מהמשק הישראלי, ועם אחזקותיה העיקריות נמנו אז בנק הפועלים, קונצרן כור, סולל בונה, שיכון עובדים ועוד שורה של מפעלים. מאז המהפך הפוליטי בשלטון בישראל ב-1977 והמהפך השלטוני בהסתדרות ב-1994, איבדה חברת העובדים רבים מנכסיה, וכיום היא מנהלת בעיקר את הקרקעות ונכסי הנדל"ן הרבים של ההסתדרות הפזורים ברחבי ישראל, ששוויים המדויק אינו ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully