וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש נגמר והחגים בפתח: הפרשים של אלפי שקלים על חבילות לחו"ל

מאת רינה רוזנברג

11.8.2010 / 7:03

אם החלטתם לדחות את החופשה המשפחתית מאוגוסט לחגים, זה כמעט הרגע האחרון להזמין כרטיסים ■ מבדיקה שערכנו עולה כי לכמה מהיעדים באירופה כבר אין חבילות נופש לתאריכים מסוימים ■ ליעדים שנותרו פנויים כדאי לערוך השוואת מחירים בין סוכנויות הנסיעות והאתרים



בעוד שאנחנו עדיין עסוקים איך לעבור את החופש הגדול בשלום, מי שרוצה לבלות את חגי תשרי בחו"ל צריך לבחור כבר בימים אלה את היעד שבו הוא חפץ ולסגור עסקה.



חגי תשרי מתחילים השנה מוקדם מהרגיל. כבר ב-8 בספטמבר נקיים את ארוחת ערב ראש השנה, ויום למחרת תתחיל הרכבת האווירית לחופשות בחו"ל, שתתעצם עד לשבוע של חול המועד סוכות, שבו צפוי הביקוש בתחום התיירות להגיע השנה לשיא. זאת, מכיוון שמדובר בחודש שבו יהיו רק 13 ימי עבודה, וההערכות הן שישראלים רבים יעשו "גשר" וייצאו לחופשה ארוכה במיוחד.







"יש ביקוש ליעדים רחוקים יותר, כי אפשר לחבר את החגים לחופשה של עד שלושה שבועות", אומר אייל סלוק, מנכ"ל חברת דיזנהאוז. "רואים ביקוש לארה"ב, תאילנד, סין, האיים המלדיביים, סרי לנקה ויפן. ביעדים הקרובים יותר אנחנו רואים ביקוש לאזור אגן הים התיכון ואירופה הקלאסית - פאריס, לונדון וברצלונה". גם מזג האוויר החמים של תחילת ספטמבר עשוי למשוך יותר נוסעים, ובדיזנהאוז מעריכים כי כ-280 אלף ישראלים יבלו את חופשת החגים מעבר לים.



יורם מוטעי, מנכ"ל חברת קשרי תעופה, אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס וגלית זכאי, סמנכ"לית השיווק של אשת טורס, טוענים כי הביקוש השנה לחופשה בחגים גבוה יותר בכ-20% מזה של 2009, ומייחסים זאת לקרבה של החגים לאוגוסט, שבגללה אנשים העבירו את חופשת הקיץ שלהם מאוגוסט לספטמבר.



אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף, אומר כי "לפי הנתונים, חלק מהישראלים לקחו חופשה קצרה ביולי, דילגו על אוגוסט ובחרו לעשות חופשה בחגים, ומכאן הביקוש בספטמבר". עם זאת, מוטעי טוען כי הביקוש באוגוסט גבוה, אבל נמוך מיולי.



על אף שחבילות החג השנה הן לתחילת ספטמבר ולא לאוקטובר, מוטעי טוען כי "המחירים אמורים להיות דומים לאלה ששילם הלקוח הישראלי בשנה שעברה, וזאת הודות לירידת שער היורו שקיזז את עליית המחירים". לעומתו, טוען אטיאס כי "קיימת עליית מחירים של 5%-10% לעומת השנה שעברה. מחירי היעדים הקלאסיים של אירופה, ניו יורק ובנגקוק עלו בגלל עלייה קטנה במחירי הדלק, ואילו מחירי יעדי הנופשונים של אגן הים התיכון עלו מכיוון שהרווחיות שלה זכו הספקים מיעדים אלה נמוכה יותר מזו של טורקיה, וכדי להעלות את הרווח - הם העלו את המחירים".



גם זכאי טוענת כי המחירים של חופשות החגים יהיו השנה יקרים יותר בכ-10% לעומת השנה שעברה, ומסבירה נתון זה כתוצאה מהביקוש המוגבר שקיים כרגע לחגים לעומת 2009. לעומתם, קשדן אומר כי "השנה המחירים נמוכים יותר, מכיוון שעדיין יש השפעות של המיתון העולמי של 2009".



לא כדאי לחכות לרגע האחרון



למי שחושב כי יצליח להשיג מחירים נמוכים יותר אם יחכה לרגע האחרון, כדאי לדעת שהסיכויים למבצעים והנחות משמעותיות בתקופה זו הם לא ריאליים במיוחד.



"בכל הנוגע לטיסות הסדירות ליעדים הקלאסיים של החגים - ניו יורק, תאילנד ומערב אירופה - אין טעם לחכות לרגע האחרון, כי הטיסות מתמלאות מהר והמחירים רק יעלו", אומר אטיאס. "לעומת זאת, יעדי הנופשונים עובדים אחרת: אם אתם גמישים מבחינת התאריך, היעד והמלון, אפשר לחכות לרגע האחרון ולחסוך 5%-15% מהמחיר כיום".



"כשאתה מחכה לרגע האחרון אתה לוקח סיכון וסיכוי", אומר סלוק. "לעתים מחירי הרגע האחרון גבוהים יותר, כי היעד מבוקש ולעתים זה יהיה בדיוק ההיפך, כי פתאום אנשים ביטלו מקומות והספק רוצה למכור אותם מהר. מי שיכול להחליט ולהתארגן מהר יכול להרוויח עד 25% מעלות החופשה, אך באותה מידה הוא יכול לשלם יותר".



מוטעי מוסיף כי "מי שימתין לרגע האחרון ישלם מחיר גבוה יותר על החבילה, שכן כל מטוס נוסף שייצא ליעדים הפופולריים יהיה במתכונת full empty leg (מטוס שיוצא מלא וחוזר ריק). מעבר לכך, לאור מצוקת החדרים במרבית היעדים, החדרים הפנויים שייוותרו למי שיזמין ברגע האחרון הם בדרך כלל מהיקרים יותר במלון".



ציון מדמון, מנכ"ל ובעלי טראווליסט, אתר השוואת מחירים ודילים בתיירות, טוען אף הוא כי "לא שווה לחכות לרגע האחרון לנוכח הביקוש הרב לחופשה לתקופת החגים, והמחירים רק יעלו ככל שהמועד יתקרב". מדמון מציין כי לפי נתוני טראווליסט, כיום מחיר טיסה לניו יורק ובנגקוק בספטמבר הוא כ-1,100 דולר לאדם, מחיר טיסות לפאריס ולברצלונה הוא כ-520 דולר לאדם, ואילו מחירי הטיסות לאמסטרדם ולברלין נמוכים יותר - כ-420 דולר לאדם, אך ככל שיעבור הזמן המחירים רק יעלו.



טורקיה עדיין מחוץ למשחק



למרות הדיווחים בשבוע שעבר באמצעי התקשורת על התחדשות הקו לטורקיה, כרגע לא נרשם שינוי לטובה ביעד זה. "אצלנו הביקוש לטורקיה שואף לאפס", אומר צביקה מושקוביץ, מנכ"ל חברת הדקה ה-90. "אנחנו לא רואים שמשהו חוזר להיות כמו בעבר".



לדברי מוטעי, המחירים לטורקיה לא השתנו משמעותית מהשנה שעברה, כי המלונות בתפוסה מלאה. "אף אחד לא מחכה לנו וקשה להשיג עכשיו חדרים, גם לספטמבר".



לעומתו, טוען אטיאס כי המחירים לטורקיה כרגע יקרים בכ-10% משנה שעברה, מכיוון ש"לפני שנה הספקים היו יכולים להתחייב כי ימכרו כמות גדולה יותר של חדרים, וכתוצאה מכך נהנו ממחירים אטרקטיביים יותר. כיום, מאחר שהם לא יכולים להתחייב על אותה כמות גדולה, הם נאלצים לקנות כל חדר במחיר גבוה מהרגיל. אין אפשרות לפתות את הלקוח באמצעות המחיר, כי ההתחייבות על מספר חדרים נמוך מהרגיל מתגלגלת אל הלקוח".







כדאי לעשות סקר מחירים



כדי לבדוק אילו חבילות עדיין זמינות לחול המועד סוכות, התקשרנו למוקדים הטלפוניים של חברות התיירות איסתא, הדקה ה-90, השטיח המעופף ואופיר טורס. בחרנו נופש של ארבעה לילות (ב-26-30 בספטמבר) וביקשנו חבילות נופש לזוג עם שני ילדים מתחת לגיל 12. במדינות אירופה ביקשנו שהמלון יהיה במקום מרכזי בעיר ושיהיה ברמת 3-4 כוכבים, ואילו בנופשונים ביקשנו מלון ברמה של 5 כוכבים שמתאים לילדים.



מהבדיקה עולה כי לתאריכים שבחרנו כבר אין חבילות נופש ללונדון, רומא או אמסטרדם. רק אם תסכימו להאריך בעוד כמה ימים את הטיסה, אולי תצליחו למצוא מקום או לרכוש מקום במלון בנפרד וטיסה בנפרד.



לעומת זאת, הצלחנו למצוא חבילות נופש לפאריס ב-15.8-14.4 אלף שקל, ולברצלונה ב-13.3-14.1 אלף שקל. מחירי חבילות הנופש לכרתים היו 11-8.3 אלף שקל, לרודוס - 7.3-10.2 אלף שקל ולבורגס 8,700-7,900שקל.



עוד עולה מהבדיקה, כי גם אם כבר החלטתם על מלון ספציפי שבו תרצו לשהות, כדאי לכם לערוך סקר מחירים בין חברות התיירות השונות, מכיוון שהמחירים על אותה חבילה יכולים להיות שונים מחברה לחברה. בפאריס לדוגמה, שלוש חברות המליצו על המלון la havane, כשהמחיר באופיר טורס היה 14,543 שקל ואילו בדקה ה-90 המחיר שהוצע לנו היה 15,682 שקל - הפרש של 1,139 שקל. באיסתא המחיר היה 15,175 שקל.



בברצלונה הציעו לנו בדקה ה-90 ובאיסתא חבילת נופש במלון lilla, עם הפרש של 165 שקל בין החבילות. גם בנופשונים של אגן הים התיכון נרשמה תופעה דומה - מחיר חבילת נופש במלון barcelo royal beach דרך השטיח המעופף היה 8,708 שקל, ואילו דרך איסתא המחיר היה 8,407 שקל.



מבחינת השירות נציין לטובה את השטיח המעופף ואת הדקה ה-90, שללא בעיה אמרו לנו בשיחת טלפון יחידה את המחירים לכל היעדים שבחרנו. לעומת זאת, כשהתקשרנו לאופיר טורס הנציגה אמרה כי "אלי מגיעים ממוקדים", וביקשה שנבחר שני יעדים בלבד להם היא מוכנה לתת לנו מחירים. נציגת השירות השנייה עמה דיברנו באופיר טורס היתה יותר אדיבה, ומסרה לנו את המידע לגבי שאר חבילות הנופש ללא בעיה.



גם כשהתקשרנו לאיסתא וביקשנו מידע לגבי המלונות באירופה בלבד, נציג השירות הפנה אותנו לאתר האינטרנט ולא רצה לתת לנו המלצות למלונות בטלפון. לעומת זאת, נציגת השירות השנייה שדיברנו עמה נתנה לנו מחירים לכל היעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully