וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית בלקברי הסכימה לספק לסעודיה קודים לניטור המסנג'ר

רויטרס

11.8.2010 / 9:35

RIM תחלוק עם הרשויות בסעודיה את כל הקודים הייחודיים לכל ממשתמשי בלאקברי במדינה



ריסרץ' אין מושן (rim), יצרנית הבלקברי, הסכימה להעביר לרשויות בסעודיה את הקודים הטכניים למכשירי משתמשיה כדי שיוכלו לנטר את הודעות המסנג'ר בבלקברי. הסכמתה של rim הגיע מתוך רצון החברה למנוע את הפסקת מתן שירותיה במדינה - כך אמר מקורב לחברה.



המקור אמר כי rim תחלוק עם הרשויות בסעודיה את כל הקודים היחודיים לכל אחד ממשתמשי בלקברי במדינה. בצורה כזו יוכלו הרשויות לקרוא מסרים שנשלחו באמצעות המסנג'ר. ההסדר יעניק לסעודיה גישה ישירה לשרת המסנג'ר של בלאקברי, אך רק לתקשורת אל ומהמדינה עצמה.



החברה הקנדית סירבה להגיב על הידיעה, והפנתה את התקשורת להודעה קודמת של החברה, בה נאמר כי rim משתפת פעולה עם כל הממשלות בתקן אחיד.



המסנג'ר של בלקברי הפך פופולרי בקרב הצעירים הרווקים בסעודיה, קהילה מוסלמית המגבילה את ההתקשרות בין גברים ונשים צעירים שאינם מקורבים משפחתית. סעודיה היא השוק הגדול ביותר לבלאקברי במפרץ הפרסי. בסעודיה 700 אלף משתמשים בטלפון החכם של rim.



בשבוע שעבר הסכימה ריסרץ' אין מושן לאפשר לרשויות הביטחון בהודו לנטר את שירותי הבלקברי, הטלפון החכם אותו היא מייצרת, לאחר לחץ שהופעל עליה מצד הרשויות בהודו שהביעו דאגה בנוגע לביטחון הלאומי - כך דיווח העיתון "אקונומיק טיימס".



rim הציעה להודו לחלוק עם רשויות הביטחון במדינה את הקודים הטכניים לשירותי הדואר האלקטרוני התאגידיים. כמו כן, הסכימה החברה לפתוח את הגישה לכל חשבונות הדואר האלקטרוניים של לקוחותיה בתוך 15 ימים, ולפתח כלי שיאפשר ניטור של צ'אטים בתוך שישה עד שמונה חודשים, לפי העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully